Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser tråden om sexobjekt eller partner och funderade på vad i hela friden diskussionen började handla om när jag insåg att jag inte ser alla inlägg för jag har nån på ignore.
Bra sätt att slippa huvudvärk på :up:

Jag tycker oftast de där trådarna spårar ur på samma sätt och snurrar femtio varv utan att de som behöver det mest tar till sig något :meh:

(Egentligen inte bara just nu - utan hela dagen utom när jag var i stallet).
Har inte mått så bra sista dygnet, har fått någon "pollenchock" lagom tills att Kestinen tog slut hemma. :banghead:
Detta innebär/har inneburit att mina ögon känts som rinnande jordglober, och att jag nyst så fort jag rört ett finger i princip. Gjorde bl.a. av med typ 50 näsdukar på de 3 h jag var i stallet. :crazy:

Så skulle jag bädda ner mig med laptopen i soffan och läsa något trevligt. "Trevligt" vet jag inte riktigt om det är rätt ord. Kom över FUP:en på mordet/skjutningen av en person jag tidigare gått i samma skola som (ej samma årskurs). Trots att jag inte kände personen mer än till namn och utseende och bara hälsat på denne i korridoren, så är det betydligt tyngre läsning än jag förväntat mig. En fruktansvärd berättelse om ett väldigt tragiskt livsöde. Mina ögon rinner inte mindre för att jag läser kan jag säga... :cry:
(Nej, förstår inte ens varför jag fortsätter läsa, men har man kommit till typ sidan 800/1 200 kan man ju lika gärna läsa klart allt).

Det regnar enorma mängder i perioder. Hämtat tårtorna, ska fortsätta förbereda mat till imorgon, ska äta och dra till stallet. Känner mig inte alls stressad, tur vi är två om detta. Fattar inte att mamma klarade av alla kalas för mig och syrran i så många år helt själv...

Fotografering hör inte riktigt till min vardag. Undrar vad det blev av detta?
IMG_8525_zps8fih9amz.jpg

IMG_8528_zpsm6obmkka.jpg

För övrigt är jag hungrig. Det serveras grillad fisk idag. Den är inte klar än.

Fixade det mesta själv men sen kom min snälla granne och hjälpte mig i stallet i kväll :heart
Fina hästen hoppade på tre ben och står inne :(

Det var sjukt mycket knott ute så jag skulle gå och släppa över hästarna i vinterhagen och ta av
Annie täcket. Kissade och när jag klev ut genom dörren spöregnade det, de får stå kvar ett tag till skulle jag tro ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
1 991
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 167
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Vilken hundras?