Vad tusan ska man köpa i julklapp?!

doleron

Trådstartare
I vår familj har vi börjat med julklappslotteri ala secret santa. Skitenkelt att bara ha en person man behöver bry sig om att hitta något kul till. Iår fick jag dock den stora lyckan att köpa något till min syrras snubbe och jag har tusan noll idéer på vad jag ska hitta på :rage:
Människan är 40 år, väldigt intresserad av jakt och fiske. I övrigt gillar han att träna, har två barn, diskbråck och ett mycket lugnt och sansat temperament.

Tips på vad som kan passa mottages tacksamt! Budgeten ligger på ca 700kr och det får gärna vara något som inte är allt för skrymmande då jag ska frakta det från Skara till Pajala
 
En rejäl, fin kniv kanske? Är kanske märkligt att ge någon en kniv dock? :o Men väldigt användbart inom både friluftsliv och fiske.
 
Tips på vad som kan passa mottages tacksamt! Budgeten ligger på ca 700kr och det får gärna vara något som inte är allt för skrymmande då jag ska frakta det från Skara till Pajala
Typ en sån här hade nog jag siktat in mig på, men låt dem för jisse namn inte gravera den, ser ut som ett barn gjort det nämligen eftersom man inte får välja font utan någon där fritextar..
 
Prenumeration på någon jakt/fiske-tidning? (Kan vara bra att kolla med syrran om han har ngn favorit eller så att det inte krockar med ev befintlig prenumeration.)
 
Vilka bra tips allihop! Tusen tack!
Vattentäta handskar lät ju som en smart grej! Knivar fick han tyvärr förra året så det kanske inte är så kul två år i rad.. och en kåsa är ju iof fin, men tror inte han skulle använda den. Hittills har han kört stenhårt på locket från den medhavda termosen trots att jag är 90% säker på att det finns annat att dricka ur i hushållet.

Ska försöka hålla syster utanför det här för att hålla lite på den hemliga delen i vem som ger vem vad.

När det gäller träning är det mest gym men iom att hans rygg stadigt blir sämre pga diskbråcket (trots operation och nu pratas det om ytterligare en) så vet jag faktiskt inte hur mycket han kan träna i framtiden :o

Men fler tips, keep em comming! :up:
 
Underställ
jaktkniv
Prenumeration på någon Jakt/fiske tidning
Termos både för kaffe men även för mat kanske?
Spritkök? Vet inte vad dessa kostar dock
Ryggsäck med pall så man kan sitta

Annars en upplevelse rallybilskörning, ballongfärd. Live it eller vad det heter har ju en massa och inte alltid för dyrt. Kan ju också vara något kolla med utbudet där han bor bara :)
 
Underställ
jaktkniv
Prenumeration på någon Jakt/fiske tidning
Termos både för kaffe men även för mat kanske?
Spritkök? Vet inte vad dessa kostar dock
Ryggsäck med pall så man kan sitta

Annars en upplevelse rallybilskörning, ballongfärd. Live it eller vad det heter har ju en massa och inte alltid för dyrt. Kan ju också vara något kolla med utbudet där han bor bara :)

Om han bor i Pajala så har människan redan flera bra underställ, knivar, termosar, ryggsäckar med pall samt spritkök :D

Om dom har bastu hade jag nog köpt en rock i frotté år honom. en riktig träkåsa alt ett par träskor ( jo folk går faktiskt i sånt där uppe :angel: ) dom två sistnämnda har inget med bastu att göra dock :D
 
En luftpistol med måltavlor för att öva på hemifrån!
Om inte annat är det en sjukt kul grej att köra en sommarkväll när grillen är tänd!
 
I vår familj har vi börjat med julklappslotteri ala secret santa. Skitenkelt att bara ha en person man behöver bry sig om att hitta något kul till. Iår fick jag dock den stora lyckan att köpa något till min syrras snubbe och jag har tusan noll idéer på vad jag ska hitta på :rage:
Människan är 40 år, väldigt intresserad av jakt och fiske. I övrigt gillar han att träna, har två barn, diskbråck och ett mycket lugnt och sansat temperament.

Tips på vad som kan passa mottages tacksamt! Budgeten ligger på ca 700kr och det får gärna vara något som inte är allt för skrymmande då jag ska frakta det från Skara till Pajala
Något från Fjällräven eller Naturmagasinet (det fanns massor av knäppa grejor som säkert jägare bara älskar där. Jag köpte födelsedagspresent till min omöjliga pappa där precis. Inte för att jag vet om han kommer att gilla den iofs.)
 
Något från Fjällräven eller Naturmagasinet (det fanns massor av knäppa grejor som säkert jägare bara älskar där. Jag köpte födelsedagspresent till min omöjliga pappa där precis. Inte för att jag vet om han kommer att gilla den iofs.)
Jag bara måste ge exempel! Det knäppaste är ett set med termos, koppar, presso och två små koppar för att göra helt nytt pressokaffe i skogen :eek:
(Det knäppdyraste men förhoppningsvis användbart var väl en jägarpicknickfilt för 1800 kr.)
 
Jaktmänniskor, ja hästmänniskor eller alla med specifika intressen brukar skaffa vad de vill ha till dessa, så det är ingen sådär jättelätt present om man inte delar intresse och utövar det tillsammans, möjligtvis.

Men - men kanske kan man gå lite vid sidanom. Det är kanske inte en träkåsa - utan ett skedjärn för att göra träkåsa med som vore kul present. (som en lite retsam känga till att du måste ju ha något att göra ute på passet och inte bara sitta och glo). Fast är snide ett intresse det med, vilket inte verkar vara ovanligt med jaktfolk, så blir det fel det med. Men det roliga med hantverken är att verktyg som ser riktigt slitna ut på loppis och kostar skit och ingenting kan vara riktiga kvalitetsverktyg som behöver lite omsorg bara - vilket med kan vara ett intresse det med. (Anton Berg mfl som ex.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp