Vad tycker alla om märkerna Prestige & Glen Gordon?

Sv: Bra sadelgjordsmärke?

Glengordon är ju ett billigare alternativ som matchar Prestige och Dyón färgerna och produkterna.

Vi har några gjordar jag provat, dressyrgjorden, anatomiska och den med platta. Helt okej för priset!

Sv: Vad tycker alla om märkerna Prestige & Glen Gordon?

Jag har ingen erfarenhet av Glengordons sadelgjordar däremot deras träns är det ingen rolig kvalité på. Jag har en Prestige magplattegjord den är av bra kvalité det ända som stör mig lite är att spännena under magen på magplattan är lite besvärliga att fästa förbygeln i så där är det ingen höjdare på smart design inte:grin:
IMG_2548.jpg

Det kan det ju vara för min är som sagt 5 år gammal. Tråkigt om de ändrat till sämre kvalitet tycker jag. Borde inte vara så bra för affärerna.

Jag har för mig att det diskuterades på buke för ett tag sen iaf. De som var nöjda som du hade äldre grejer än de som var missnöjda och hade köpt grejer senare.

*kl*

Det lutar nog åt en prestige nu, frågan är bara vilken!

- Svart
- Magplatta
- Mjuk och BRA mot hästen
- Gärna mässingsdetaljer om det går!

Tips?

Jag tyckte jättemycket om A8:an och har nu A9:an eftersom jag inte tyckte plattan fördelade trycket så bra. Men A8:an var bra förutom det, kan bero på att min häst har noll mage bakom sadelgjordstaden att den inte passade perfekt :)

Ja då är det säkert så att de har sämre läderkvalitet nu än för några år sedan. Korkat tycker jag.

Förlåt om jag frågar korkat men kallas modellen A:9? (den som du upplever som bäst?!)

http://www.prestigeitaly.com/elenco.php?cat=6&record=0&padre=5

A8:an är med magplatta, A9:an är en tryckfördelargjord :)

Först hade jag för övrigt A3, den var styvare än de andra två som ligger platt på marken. Beror ju lite på vad man föredrar, min dressyrgjord (Globus Ordo Equster) är så "styv" och den upplever jag mer som stadig. Den formar sig när man spänner fast den men går inte längre (som när den var ny) att lägga platt på marken, den har helt enkelt format sig av användningen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 004
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka