Vad tycker DU är snyggt? Luva vs inte

Modest

Trådstartare
Ska snart köpa ny häst, och eftersom ingen av grejerna kommer passa, så måste jag köpa ny garderob..

Har alltid kört med luva på ponnyn eftersom jag har tyckt att
det är fint, och även styr upp pannluggen lite grann
(om man inte knoppar, of course).

Så nu när jag snart är i färd med att köpa nya tävlingsgrejer,

tävlingsschabrak med eller utan matchande luva?
Vad tycker ni?

Jag tänker på matchande luva för snygghets skull, annat är fallet om hästen 'behöver' det.

Senast ändrad:
Sv: Vad tycker DU är snyggt? Luva vs inte

Köp med matchande luva så kan du väl variera lite, du behöver ju inte använda den varje gång bara för att du köpt den ;)

Jag tycker luva är snyggt om det är i lite klassiska färger som marinblå, brun etc

Haha, ibland tycker jag luva är jättesnyggt och ibland inte.
Kanske hästen störs av det, eller tycker den det är bra/skönt?
Jag har blivit besatt.

de kan ju vara bra på ljudkänslig häst :)

Kan vara snyggt ibland, ibland ser dt dock lite "ponnyaktigt" ut tycker jag. :p

Jag tycker det är fult :p. En sak om hästen behöver det men i 99% fall känns det som om det är onödigt...

tycker det är snyggt om luvan är snygg. Annars är det fult. Du kan ju köpa några schabrak med matchande luva och några utan så kan du variera.

Tycker inte att det är snyggt med luva, men smaken är ju som baken :)

Men hallå sluta hacka på hästar som har de :mad:
Hästen jag brukar rida MÅSTE ha det för han gillar inte småkryp och regn på öronen så sluta hacka på dom !

jag tycker inte att luva är så snyggt. så om inte hästen verkligen måste ha det tycker jag du ska skippa det.

Hacka på hästar som har luva? Läs om och läs rätt :crazy: Måste man ha luva så måste man, men det innebär inte att alla per automatik måste tycka att det är snyggt.

Du kan ju köpa luva till, och så behöver du ju inte använda den alla gånger.:idea: xD Jag tycker att det kan vara fint ibland, men inte alltid ;P hehe,,,

apfult med luva. ser över pretentiöst ut och som om man tror man tävlar internationella klasser i gigantiska arenor med tusentals åskådare som kan "störa" hästen :angel:

de behövs inte alltid tusentals åskådare för att en extra känslig häst ska bli stirrig, desutom tycker jag luva är snyggt så länge man håller sig till diskreta färger :)

Jag tycker att luva är bra om man av nån anledning behöver ha bomull i öronen på hästen, eller om h*n är vääääldigt insektskänslig kring öronen (ute, sommar..). Som med all utrustning; behövs det så behövs det och då ska man såklart använda det.
Men snyggt? NEJ :grin: Jag tycker att det ser "överutrustat" ut, på något sätt..kanske bara är jag men det är iaf min åsikt :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 556
Senast: Edla
·
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt... 2
Svar
32
· Visningar
2 539
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka