Vad tycker DU är snyggt? Luva vs inte

Sv: Vad tycker DU är snyggt? Luva vs inte

de behövs inte alltid tusentals åskådare för att en extra känslig häst ska bli stirrig, desutom tycker jag luva är snyggt så länge man håller sig till diskreta färger :)

väldigt vad många super känsliga hästar som dykt upp de senaste åren isåfall :angel: om du använder det av snygghetsfaktor så är det en sak för sig. jag tycker som sagt det är skitfult och ser pretentiöst ut.

Snyggt om luvan har bra passform och inte är en skrikfärg.
Hööks tex tycker jag är apful, öronen är ju typ avklippa längts upp:crazy:

Jag tycker det är gräsligt!
Men min häst är så ljudkänslig att han måste ha en :mad: men så är det ibland :)

smaken är som baken!

Evelina

Men hallå sluta hacka på hästar som har de :mad:
Hästen jag brukar rida MÅSTE ha det för han gillar inte småkryp och regn på öronen så sluta hacka på dom !

Ingen har hackat, calm down.

Övrigt:

Tack för åsikter!
Kan hålla med om att det blir för mycket, speciellt på små, taniga hästar som är alldeles för överutrustade.

Lutar för tillfället åt lite a'natural.
(Detta pendlar kraftigt skall tilläggas:angel: )

kl

jag håller med ''Etoile'' , i enstaka fall kanske luva hjälper mot ljud- eller insekts- känsliga hästar.

För övrigt tycker jag mest det ser löjligt ut, när man har det "bara för att".

jag tycker det kan vara snyggt, men det ska då vara i rätt färg o modell som passar hästen.

Jag tycker att det är fint med luva, men använder det inte (händer nån enstaka gång) för att bespara hästen det ;) Tror inte hon (elr nån överhuvudtaget) uppskattar luvor..

*kl*
Luva kan vara snyggt om det är rätt färg och modell. Vita luvor tycker jag är rent förskräckligt fult.

Äger två luvor till min häst, använder bara en och då endast i terrängmomentet i fälttävlan.
På hoppbanan behövs den inte, och jag är inte mycket för att ha på massa onödig utrustning...Tar ju bara massa extra tid och klä på allt! :cool:

På vissa hästar passar det, och ser väldigt profesionellt ut, skulle själv gärna ha det på min häst, men fasten han är 163 cm i mankhöjd har han små ponny öron så han ser ut som en åsna när man tar på den. :rofl:
Men vanligt vis tycker jag att det ser mycket snyggt ut. Tycker att du ska köpa och sen variera men att ha den och knoppar.

Jag tycker det är snyggt:) Har det på min ponny;) Jag tror att hon tycker det är skönt för hon är lugnare med luva än utan. Men då ska det vara en snygg luva som MATCHAR schabraket annars är det jättefult.....

Hur ska man se ut då, opretentiös? :angel: Är det verkligen bättre?

Tycker luva är snyggt om själva luvan är snygg med bra passform samt att schabraket matchar:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 556
Senast: Edla
·
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt... 2
Svar
32
· Visningar
2 539
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka