Vad tycker du bäst om att dansa?

Vilket tycker du bäst om att dansa?

  • Tryckare

    Röster: 3 100,0%
  • Gnuss

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    3

Skorpion76

Trådstartare
Tryckare
IMG_0545.JPG

Gnuss
2014-06-12-gnussa--pa-frojden-varje-onsdag_3.jpg
 
Jag dansar helst själv tror jag. Men jag har buggat några gånger av sociala skäl (bröllop i Dalarna med knätofsar och allt) och det var riktigt roligt eftersom mannen i 70-års åldern jag dansade med var fantastisk duktig. Tryckare dansade jag senast med en Anders på skoldisko i årskurs 4.
Jag saknar koordination så dans är mest jobbigt. Jag gillar att hänga i baren jag:o
 
Jag undviker helst alla dansformer som kräver partner. Jag har svårt för fysisk kontakt och dessutom dålig koordination, så det blir mest jobbigt och pinsamt att ens försöka. :o
 
Jag dansar helst själv tror jag. Men jag har buggat några gånger av sociala skäl (bröllop i Dalarna med knätofsar och allt) och det var riktigt roligt eftersom mannen i 70-års åldern jag dansade med var fantastisk duktig. Tryckare dansade jag senast med en Anders på skoldisko i årskurs 4.
Jag saknar koordination så dans är mest jobbigt. Jag gillar att hänga i baren jag:o

Apropå koordination och att dansa själv. Jag vet inte om det var så för alla, men det ingick dans i gymnastiken för oss i skolan, tror det rörde sig om högstadiet. Polka och sånt där. Vi skulle dansa i par, det gick inte så värst för min del, till den graden att gympaläraren skanderade ut att "Emma, det är nog bäst att dansar själv!" för att jag inte skulle dra ner min arma dansparter i mitt förfall...
 
Jag måste ju säga att det sistnämnda mest liknar något som är på väg till sängkammaren men visst finns det väl en charm med det också. Kanske högre mysfaktor? :P men jag föredrar att dansa själv eller med partner om det är något med mer drag i. Jag har tjatat ett par år på maken att vi ska ta en buggkurs men vi måste lösa barnpassning först.
 
Apropå koordination och att dansa själv. Jag vet inte om det var så för alla, men det ingick dans i gymnastiken för oss i skolan, tror det rörde sig om högstadiet. Polka och sånt där. Vi skulle dansa i par, det gick inte så värst för min del, till den graden att gympaläraren skanderade ut att "Emma, det är nog bäst att dansar själv!" för att jag inte skulle dra ner min arma dansparter i mitt förfall...

Skriver under på det där med dans i högstadiet! :D
Vi hade "offentlig dansträning" där hela högstadiet fick titta på när vi 9or dansade. Till sista dansen blev jag uppbjuden av vad som inte bara betecknades som "skolans snyggaste kille" utan även en av ortens dito. Det förvånar mig än idag, 4 år senare, att jag faktiskt inte hade omkull honom helt och hållet. Och att han ville bjuda upp mig av alla människor (ortens värsta mobboffer) :cautious:
 
Vi hade inte dans i skolan alls. Även om vi hade skoldisco var det ingen som dansade, man gick mest runt mellan olika grupper och minglade. Tog lite chips och dryck. Ville väl vara cool och vuxen i 5an :grin:

Jag dansar inte alls även om jag gärna skulle. Typ som en Kpop video, så underbart roligt det ser ut :love:
 
Jag hade velat dansa klassisk balett, men tiden har inte räckt till och sen har jag inte riktigt den självdisciplinen som krävs för att träna så mycket som behövs.
 
Jag hade velat dansa klassisk balett, men tiden har inte räckt till och sen har jag inte riktigt den självdisciplinen som krävs för att träna så mycket som behövs.

En kompis till mig dansade på kungliga operan en period. Då gick jag ofta dit på deras öppna träningar och kollade. Alltså FY HELVETE vad de tränar. Fick typ fysiskt ont bara av att sitta och kolla på :eek:
 
Själv föredrar jag den traditionella tryckaren.

Possibly Pethead

Dum fråga men vart dansar du tryckare i dagens läge? Finns det typ barer där folk dansar tryckare? Senast jag dansade en tryckare var nog i mellanstadiet :D

Jag är som @Hyacinth en typisk "hänga i baren"-person men får jag feeling så rör jag mig gärna till typ skön hiphop ala 90-tal.
 
Av dom två alternativen så skulle jag nog valt tryckare, gnuss verkar enligt google vara något tillägg i foxtrot som används för att få bättre koll på dansgolvet. Kändes lite väl nära för att användas på ett svettigt dansgolv i krogmiljö.
 
Dum fråga men vart dansar du tryckare i dagens läge? Finns det typ barer där folk dansar tryckare? Senast jag dansade en tryckare var nog i mellanstadiet :D
Jag har funderat på samma sak, men på senaste 2 åren har jag varit mycket på landsbygden (Borlänge, Västgötaslätten, mm) och festat och till min stora förvåning har de sista 2-3 låtarna på dansgolvet varit tryckare! Underbart roligt!

Jag har sagt i alla år att den dagen jag äger min egen nattklubb är det regel att sista låten ska vara en tryckare så att folk får en chans till ordentligt förspel innan de går hem. ;)
 
Jag gillar pardanser. Började med salsa, merengue och bachata. Nu brinner jag mest för Kizomba. Kan tänka mig att modern fox skulle vara kul om man hamnade någonstans ned bra musik.
 
Dum fråga men vart dansar du tryckare i dagens läge? Finns det typ barer där folk dansar tryckare? Senast jag dansade en tryckare var nog i mellanstadiet :D

Jag är som @Hyacinth en typisk "hänga i baren"-person men får jag feeling så rör jag mig gärna till typ skön hiphop ala 90-tal.
Det är just det som är det svåra. Det verkar vara helt och hållet ute med att dansa tryckare och det tycker jag är riktigt synd. Numera om man ska dansa tryckare får man typ göra det hemma eller nåt.

Possibly Pethead
 
Jag har funderat på samma sak, men på senaste 2 åren har jag varit mycket på landsbygden (Borlänge, Västgötaslätten, mm) och festat och till min stora förvåning har de sista 2-3 låtarna på dansgolvet varit tryckare! Underbart roligt!

Jag har sagt i alla år att den dagen jag äger min egen nattklubb är det regel att sista låten ska vara en tryckare så att folk får en chans till ordentligt förspel innan de går hem. ;)
Även jag har stött på tryckare på nattklubb på liten ort. Nu var det väl en 7 år sedan sist iofs.
 
Jag har funderat på samma sak, men på senaste 2 åren har jag varit mycket på landsbygden (Borlänge, Västgötaslätten, mm) och festat och till min stora förvåning har de sista 2-3 låtarna på dansgolvet varit tryckare! Underbart roligt!

Jag har sagt i alla år att den dagen jag äger min egen nattklubb är det regel att sista låten ska vara en tryckare så att folk får en chans till ordentligt förspel innan de går hem. ;)
Nu var det länge sedan som jag var ute och dansade, men när tryckarna kommer i slutet går folket hem! Det är verkligen riktigt tråkigt.

Possibly Pethead
 

Liknande trådar

Mat Nubråkar det vara så att jag fixk en göassmaskin igår 😇. Har bara hunnit testa en snabb vaniljglass men tyckte det blev jättebra. Jag...
Svar
14
· Visningar
359
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Hästnyheter Världsettan Jessica von Bredow-Werndl dansade runt med Dalera, snodde åt sig segern, en fet summa pengar och tog sedan första bästa plan...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
884
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Världsettan Jessica von Bredow-Werndl dansade runt med Dalera, snodde åt sig segern, en fet summa pengar och tog sedan första bästa plan...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp