Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja du, jag vet inte hur de tänkt?
Jag själv är så galet oinsatt i klädkoder så jag blir bara snurrig av allt
Ej rött och ej baraxlat är från brudparet.
Det är väl ändå brudparets dag och inte den enskilda gästens? Tycker det är småaktigt och nedrigt att förringa deras önskan om klädsel på deras bröllop. Men det kanske bara är jag som tycker det?Gud så fjantigt. Är det högtidsdräkt så är det, värdparet visar på extremt dålig etikett när de försöker detaljstyra sig gäster.
Jag hade varit YTTERST frestad att fixa världens snygga balblåsa i rött med bara axlar och djup urringning men det är ju väldigt barnsligtDet går att ha en sjal eller bolero över axlarna och behagen i kyrkan
![]()
Det är väl ändå brudparets dag och inte den enskilda gästens? Tycker det är småaktigt och nedrigt att förringa deras önskan om klädsel på deras bröllop. Men det kanske bara är jag som tycker det?
Återigen, upp till den som bjuder in känner jag. Vill man att alla gäster ska ha kanindräkt på sig så är det så. Men då får man inte räkna med att någon kommer.Men man kan väl använda en vedertagen klädkod, så folk slipper undra.
Det är väl ändå brudparets dag och inte den enskilda gästens? Tycker det är småaktigt och nedrigt att förringa deras önskan om klädsel på deras bröllop. Men det kanske bara är jag som tycker det?
Och då behöver man inte gå på tillställningen om det inte passar. Till syvende och sist är det varken du som bjuder in eller bekostar kalaset.Jag har absolut noll problem med klädkoder och tycker det tillhör god etikett och trivsel att följa dem. Det gäller BÄGGE parter. Både gäst och värdpar.
Att börja med en massa hittepå-regler för att styra upp på någon anal kontrollnivå är ju bara dagisfasoner.
Och då behöver man inte gå på tillställningen om det inte passar. Till syvende och sist är det varken du som bjuder in eller bekostar kalaset.
Åter igen. Man behöver inte gå...Nåja, jag har varit på tillställningar där en förväntas bidra med mellan 500-1000 kr OCH klä sig i rätt färg och modell, för att annars har brudparet inte råd till drömbröllopet. Men det är en annan historia.
Att börja med en massa hittepå-regler för att styra upp på någon anal kontrollnivå är ju bara dagisfasoner.
Apropå dålig klass då... det är verkligen inte enligt god etikett.
Sedan anser jag att rör man sig i kretsar som normalt inte klär sig i högtidsdräkt får man leva med att alla inte kommer att kunna/vilja klä sig i den nivå. Jag menar, hur många idag har en jackett?!
Åter igen. Man behöver inte gå...
Oj det är ju värst för killen misstänker jag. Han måste ju hyra någonting helt enkelt.Jag ska på släktings bröllop, det är klädkod Jaquette
Tjusigt värre..Det ska vara klänning, ej kort, ej bara axlar, ej urringat eller vulgärt, det får inte vara svart, vitt eller rött. Etc
Jag gissar att det utöver klänningsklädkoden även finns en massa andra koder jag borde veta men som jag inte vet. Väska? Skor? Ev jacka? Smycken? Håruppsättning? Sminkning?
Vad sjutton sätter jag på barnen?
Jag hatar det, jag kommer känna mig utklädd och att jag inte kommer passa in hur jag än gör.
Funderar på att köpa en klänning som passar in på alla krav (men som inte är min stil) men sen göra revolt med accessoarerna.![]()
Oj, den var väl lite väl avslöjande.
Jo den fick jättelelaka kommentarer i pressenOj, den var väl lite väl avslöjande.Eller nåt.
![]()
Jaha, ojdå så tråkigt med taskiga kommentarer.Jo den fick jättelelaka kommentarer i pressen, det är ju inte riktigt hennes fel att det blev lite fel och vi är ju inte så himla pryda i Sverige tycker man väl. (också drabbad av stor byst och det kan ju bli så då)
Oj, den var väl lite väl avslöjande.Eller nåt.
![]()
Jo den fick jättelelaka kommentarer i pressen, det är ju inte riktigt hennes fel att det blev lite fel och vi är ju inte så himla pryda i Sverige tycker man väl. (också drabbad av stor byst och det kan ju bli så då)