Vad tycker ni...

Sv: Vad tycker ni...

Jag vet faktikst inte, det är nog just det där med att skära honom i bitar som känns hemskt. :(

Tanken att de ska skjuta/spruta in 'gift' i min häst känns inte heller så lockande. Eller att hon i huvudtaget skall dö. Men jag vet att den dagen kommer...

*KL*

tycker detta är super! Dels blir kroppen 'använd' (hästen lär ju knappast bry sig), dels får lejonen mat som kommer från djur som ändå skulle dött och att man ska begrava för att ha en minnesplats tycker jag är onödigt. Min häst har en minnesplats i mitt hjärta och jag kommer knappast glömma henne bara för att jag inte har en grav att gå till! (man kan väl åka till kolmården då?:idea:)

Det enda jag inte gillar är att de 'bultar'. Har hört skräckhistorier om bultningar som gått fel och hästen har överlevt:crazy::crazy: Men som någon tidigare skrev, det kan säkerligen gå fel med spruta också, man blir aldrig 100% säker.

Men i det stora hela: MER MAT ÅR LEJONEN :)

Det skulle vara intressant att veta vilket avlivningssätt alla väljer, som inte vill att lejonen ska äta upp hästköttet.

Jag förtår det som att det inte har med avlivningsmetoden att göra utan vad som händer med kroppen, styckning och lejon. Vi människor är inte alltid rationella när det gäller våra egna djur. Kadaverbil är inte så värdigt, men det är nog lättare att "förtränga". Inte konstigt alls, särskilt inte när man, som flera här, är medveten om "dubbelmoralen" eller vad man kan kalla det.

Jag tycker det viktigaste är hur hästen har det fram till efter döden inträtt s.a.s, oavsett bult/spruta, borta/hemma. Men jag skulle allra helst gräva ner... "Maskmat" är inte fy skam:)

KL

Undra en sak, VÄNTELISTA? Hur lång då? I min värld slaktar man hästen när det behövs f.f.a för dess egen skull? Eller i vilken situation ställer man sig i kö, jag är nyfiken! Typ "en sista sommar" då eller?

Jag ser inga problem i att man ger hästkött åt lejon, kött som kött liksom. Vore ju trist för djuren om man skulle mata dom med kattmat istället...

För min del skulle dom fast få mata mig till lejonen efter att jag tagit mitt sista andetag, minus huvudet/ansiktet då. Fast det är ju inte etiskt riktigt...

Att någon tar rätt på kroppen efter döden och den sedan blir mat är för mig mycket lättare än tanken på att mina två förra hästar åkte kadaverbil och sedan maldes ner hela för att förbrännas. :crazy: Bara tanken på att de sänktes ner i de roterande kvarnarna och att först hovar, ben, huvud, hals och kropp krossades av valsarna är mer än jag egentligen orkar tänka på, då ser jag mycket hellre att de avlivas och några lejon får äta upp dem. :cry:

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 769
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Tycker det är lite märkligt när man försöker sätta ut häst köpes annons eller foderhäst sökes annons. Man får inga svar. Kanske max ett... 2
Svar
33
· Visningar
2 433
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka