Vad väljer ni bort?

Hur tänker ni med prylar till hästarna? Det känns ju som mycket är tillverkat i låglöneländer och säkert med dåliga arbetsvillkor. Har ni tips på vad som är bra att handla och inte?

Vet ni vad? Jag har varit och handlat - och tänkt till. Jag som är väldigt bekväm av mig annars och köper vissa produkter av ren vana och andra för att det är enkelt (tycker matlagning är fruktansvärt tråkigt och onödigt tidskrävande, så har tidigare blivit mycket mer eller mindre färdig kyckling) kom hem utan en enda köttprodukt i kassarna. Inte heller köpte jag flytande tvål utan fast - i pappersförpackning.

Och det är tack vare er här (samt en annan tråd, om kött). Finns ju vegetariska alternativ som är minst lika enkla (om inte enklare) att tillaga som köttprodukter, så nu får det bli mer sånt för min del framöver. :)

@Hedinn Du skrev just det inlägget jag tänkt på att skriva. Fast jag tycker det är roligt att laga mat. Och när jag bland annat igår stod och angstade vid smörgåspåläggshyllan (min dotter älskar rökt skinka som pålägg, jag står dock över), så tänkte jag på den här diskussionen och blickarna vandrade fram och tillbaka över hyllorna...så idag äter ungen tomater på mackan. :D Och ja, klart mer medvetet handlande har det blivit.

Liknande trådar

Samhälle Det har bildats rörelser kring bojkott av amerikanska varor och tjänster. I Danmark har vissa kedjor börjat märka produkter som är från... 6 7 8
Svar
150
· Visningar
8 101
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: Sirap
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
521
Senast: animalasia
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka