Vad var det?

tanten

Trådstartare
Hunden närstuderade något i gräsmattan. Jag gick dit och kollade.
Han hade korn på en gräshoppa?

I min värld är en gräshoppa en lien varelse med kropp i storlek som en mindre geting, om än grön.

Denna var med en kropp stor som en liten ärtskida och i den färgen. Aldrig sett nåt liknande! Vad hade Torsten hittat?
 
Hunden närstuderade något i gräsmattan. Jag gick dit och kollade.
Han hade korn på en gräshoppa?

I min värld är en gräshoppa en lien varelse med kropp i storlek som en mindre geting, om än grön.

Denna var med en kropp stor som en liten ärtskida och i den färgen. Aldrig sett nåt liknande! Vad hade Torsten hittat?
Vårtbitare?
 
Hittade en vårtbitare på sovrumsmattan bredvid sängen när jag gick upp härom natten.
Lite chockartat.
Med tanke på att jag bor i lägenhet en trappa upp hade jag ju inte direkt väntat mig det :nailbiting:
 
Denna hade letat sig in genom fönstret under natten så jag fick släppa ut den nu på morgonen. De är inte jättevanliga här men jag ser några varje sommar. Buskvårtbitarna är mycket vanligare.
 

Bifogade filer

  • vårtbitare.jpg
    vårtbitare.jpg
    50,8 KB · Visningar: 14
Skickar gladeligen alla vårtbitare vi har här till dig! Tycker dom är sjukt obehagliga :nailbiting: Kom in en i sovrummet härommorgonen så jag stängde dörren och vägrade gå in dit igen förrän maken kom hem på eftermiddagen och fick ut den...
 
Denna hade letat sig in genom fönstret under natten så jag fick släppa ut den nu på morgonen. De är inte jättevanliga här men jag ser några varje sommar. Buskvårtbitarna är mycket vanligare.
Ah, undrans om det är sådana som sitter i häcken och piper hela nätterna :D hittade en gigantisk grågrön på vägen i gårkväll.
De är fina saker vårtbitarna.

Har bara stött på på landet tidigare men har uppenbarligen en hel symfoni av dem här och känns som det blir fler. (iofs nybyggt område och häckarna har precis blivit stora så de har nog flyttat in allteftersom.). Hade en fin padda för två år sedan också och försökt lägga ut en blomkruka till den att bo i om vintern, men har inte sett den sedan dess :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: yamyam
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 278
Senast: Badger
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 476
Senast: Paddington
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp