Vad var fel?

eldione

Trådstartare
I måndags kväll när jag var ute hos mina kaniner så skuttade alla 3 omkring som vanligt och hade god aptit. Tisdag morgon satt en av dom, en hona på 2½ år, stilla och ville inte äta något. Tisdag kväll åt hon fortfarande inget och jag blev orolig, jag testade med ALLT och hon ville inget ha! Kollade tänder och kände på mage, allt var bra.
Onsdag morgon åt hon inte heller, jag hade tänkt ringa veterinären på morgonen men glömde det :crazy:
När jag kom hem från skolan var hon lite piggare och åt gräs :idea:.
Och så på kvällen lika pigg som vanligt och åt allt man serverade.
:confused:
Vad kan ha varit fel?

Någon form av magproblem skulle jag gissa på men egentligen kan det ha varit vad som helst.
De brukar dock inte vara så pigga på att äta om de har ont i magen. Håll bara koll så läget inte försämras igen och se till så det har gott om hö, det kan hjälpa. Kaniner ska ha fri tillgång på hö jämt.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta gäller vår tik som alltid haft en bra mage. I tisdags kväll började hon bajsa löst. Onsdag torsdag och fredag likaså. Mycket löst...
Svar
7
· Visningar
599
Senast: Milosari
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
1 105
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka