"Väggklistermärken"

SpanskaLoppan

Trådstartare
Pojkvännen vill göra om sitt lilla kök på ett enkelt och billigt sätt och då föreslog jag självhäftande väggdekorationer. Men det enda vi hittar är motiv med blommor, cirklar, ränder, små djur som passar bäst i en barnkammare och annat, allt i massa klara färger.
Pojkvännen är(hävdar han själv)en vuxen man och har hittills inrett i svart, vitt, mörkbrunt och grått i olika nyanser och han vill givetvis inte ha blommigt kakel:D
Vart hittar man såna "vägg-/kakel klistermärken" i lite coolare motiv(dödskallar vill han helst ha:grin:) och i färger som tex svart el grått eller iaf inte babyblått/skrikrosa?
 
Sv: "Väggklistermärken"

Måla istället, så får ni exakt det motiv som ni vill ha. Jag fotograferade ett vykort med ett motiv som jag ville använda. Lånade sedan en projektor och ritade av bilden. Efter det var det bara att fylla i.
Varför inte ett riktigt tufft skivomslag…
 
Sv: "Väggklistermärken"

Det kanske är svårt att hitta såna som är just ämnade för kakel men leksaksaffärerna brukar ha ganska stort sortiment med klistermärken av olika slag, kanske går där att hitta något. Fantomen, Stålmannen eller dödsskallar. Jag hade nog också kollat in en sån där välsorterad hobbyaffär.
 
Sv: "Väggklistermärken"

Jag hittade massor av varianter när jag var på coop forum sist. Har ni nåt sånt i närheten kan ni ju kika där. Annars är väl färgaffärer ett tips.

En sökning på google: gav massor av svar
 
Sv: "Väggklistermärken"

jollyroger.gif

doskalle_motiv3_kakel.jpg



Här finns 5 olika döskalle-kakeldekorer och lite annat.
 

Liknande trådar

Hemmet Sambon och jag har letat och hittat en vi tycker är bekväm. Men den finns bara i fula färger. Jag kan inte kompromissa med att skaffa en...
Svar
15
· Visningar
1 510
Senast: FadeAway
·
Fritid Så, nu bryter jag ut avstickaren från min symaskinstråd där jag snöat in på frihandsbroderi - i förhoppningen att det finns fler...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
35 905
Senast: Trott
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 426
Senast: Tjôta
·
Utrustning Möööörkbrun sadel (jättemörkbrun) svart schbrak. Okej eller ej? (Hästen är mörkbrun, lite rödare i nyansen med sommarpäls dock. Inga...
Svar
19
· Visningar
2 357
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp