Bukefalos 28 år!

Vägledning bland TV spel mm

lundsbo

Trådstartare
Jag har en kille på snart 8 år och funderar på att köpa någon spelkonsol (troligen begagnat) till honom i julklapp.
Han gillar plattformsspel, rally och lite gott och blandat.
Plus och minus med tex Wii och PS?
Vad bör jag välja och vilka tillbehör förutom spel behövs? Kopplar man dom till TV:n?
Som ni märker är detta inte min specialité...
 
Wii är ju begränsat när man kommer upp lite i ålder, men perfekt nu med bla Mario cart och supermario
PS har många bra spel och passar alla åldrar.
Xbox är också bra och med kinect som är en rörelsesensor kan man ha superkul
Alla dessa kopplas till tv
Begagnade spel finns det massor av så behöver inte kosta skjortan heller
 
Wii har mest typ ratt men där du stoppar i själva kontrollen och samma med annat
Har man kontrollen så räcker det långt
Nunchuk behövs till vissa spel, det är en grej man kopplar till handkontrollen.
Köp alltid minst två
Xbox behöver man kinect till vissa spel annars bara handkontrollen
PS kan jag inte så mkt om
 
Vi har ps4 som dottern på 7 år spelat på ett par år nu.
Favoritspelen är lego-spelen (finns tex superhjältar, jurassic park, star wars...) och lego dimensions.
Hon älskar också Disney infinity som man köper figurer till, tyvärr tillverkas inga nya nu och onlinefunktionen kommer stängas av. men fördelen är att figurerna går att hitta billiga! (spela själv/göra egna banor kommer funka som vanligt finns massor).
Konsollen kan man även amvända som dvd, till att se netflix mm.
 
Vi har xbox med kinect. Jag tycker att det är bra med kinect eftersom det uppmuntrar till fysisk aktivitet, för både barn och vuxna :)

Vi använder även xboxen väldigt mycket till att kolla på Youtube och film också.
 
Tack för svar. Det känns fortfarande svårt. Vilka kopplar men till TV?
Xbox och PS4 har egen lite skärm tolkar jag det som?
 
Tack för svar. Det känns fortfarande svårt. Vilka kopplar men till TV?
Xbox och PS4 har egen lite skärm tolkar jag det som?
Nej både xbox och PS4 kopplar man till tvn.
Det kan vara värt att fundera på hur länge man räknar med att just den spelkonsollen ska "hålla" våra fick ps3 precis när det kom ut, till att börja med fanns det väldigt få spel, men har sen ökat efterhand men nu står vi i skedet att de har slutet att göra spel till ps 3 och alla nya komma på ps 4 och då vill åtminstone sonen ha en ny konsoll, dottern vill behålla den de har och spela de spel de har. I slutändan tror jag att sonen kommer att få en ps4, men att han får betala delar själva av det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp