Bukefalos 28 år!

Vägning efter att man tränat?

MM

Trådstartare
Började på gymmet i lördags och har noterat dessa tre ggr jag varit där att minst fem tjejer har vägt sig efter träningen varje gång jag varit där.

Vad är meningen med detta? :confused:
Varför inte innan på morgonen efter toabesök?
 
För att man kanske inte har så noggranna vägningsrutiner?

Jag väger mig när jag råkar komma på det, som när jag ser vågen och blir påmind. Har aldrig haft en våg hemma och ser ingen anledning att skaffa en heller?
 
Jo, men varför väger man sig efter träningen? Är det något speciellt med det?

Det var en kvinna som vägde sig efter hon simmat. Genomblöt och med baddräkt på sig. Där stämmer ju knappast vikten och hon vägde om sig säkert tre ggr.
 
Jo, men varför väger man sig efter träningen? Är det något speciellt med det?

Spelar roll när man väger sig? Jag väger mig oftast efter träningen för innan tar jag mig inte tid till det. För mig gör skillnaden mellan olika dagar större skillnad än när på dagen jag väger mig, och det är ju ändå inte den dagsaktuella siffran som spelar roll utan hur den långsiktiga trenden ser ut.

Oftast har jag träningskläder på mig, ibland skor. Det är inte alla som tycker att vikt är en noggrann fråga (varför skulle man göra det om man inte är tävlande med invägning?). Om det råkar diffa ett par hekto, so what?
 
Som tidigare sagt; man kanske bara vill ha ett hum om vad man väger. Jag har ibland vägt mig före och efter träning för att veta hur mycket vätska jag tappat, framförallt när jag kört pass på 3-4 timmar (dricker ju under passen, men det är sällan det räcker och det hjälper mig att veta ungefär hur mycket back jag ligger).
 
Började på gymmet i lördags och har noterat dessa tre ggr jag varit där att minst fem tjejer har vägt sig efter träningen varje gång jag varit där.

Vad är meningen med detta? :confused:
Varför inte innan på morgonen efter toabesök?

Jag tänker att bara för att du väger dig på morgonen efter toabesök så behöver inte vara rutinen som fungerar för alla andra.

Om jag alltid väger mig efter träningen på torsdagar så har jag väl en ganska bra utgångspunkt och måttstock. Eller före lunch varannan dag. Eller någon annan tidpunkt eller intervall som passar in i livet.
 
Fast om man alltid väger sig under samma förhållanden så kan man ju jämföra resultatet och se om man går upp eller ner. Det spelar ju ingen roll om man gör det på morgonen innan frukost eller på kvällen efter träning. Har man ingen våg hemma är det naturligt att väga sig där det finns en våg.
 
Jag tänker att bara för att du väger dig på morgonen efter toabesök så behöver inte vara rutinen som fungerar för alla andra.

Om jag alltid väger mig efter träningen på torsdagar så har jag väl en ganska bra utgångspunkt och måttstock. Eller före lunch varannan dag. Eller någon annan tidpunkt eller intervall som passar in i livet.

Jag har aldrig sagt när var och hur jag väger mig eller att jag ens väger mig. Det med morgonen var ett exempel då jag fått för mig att det är det vanligaste sättet.
 
Som tidigare sagt; man kanske bara vill ha ett hum om vad man väger. Jag har ibland vägt mig före och efter träning för att veta hur mycket vätska jag tappat, framförallt när jag kört pass på 3-4 timmar (dricker ju under passen, men det är sällan det räcker och det hjälper mig att veta ungefär hur mycket back jag ligger).

Tack för din förklaring. Det kan ju vara så att dom tänker på samma vis. Jag tänkte mest om det var någon speciell anledning att det blir att man gör det efter träningen.
En tjej såg jag göra det både före och efter och jag fattade liksom inte varför. Men det kan ju då vara för att se det med vätskan.
Nåväl, inget jag bryr mig om att göra själv.
 
Har ingen våg hemma så jag väger mig på gymmet.
Jag vill enbart veta om jag börjar tappa i vikt, jag har dessutom en vikt jag inte vill väga under så smartast att väga mig när jag väger som minst på gymmet. Innan står jag bara borta vid skåpet och ids inte gå till duscharna för att väga mig, efter träningen befinner jag mig ändå vid vågen utan kläder.
 
Skriver man träningsdagbok i någon form är väl det kanske det tillfället på dagen/i veckan när man noterar allt som har med träning att göra. Typ "Idag gjorde jag X situps, Y repetitioner på maskinen och så vägde jag Z kg" för att få en långsiktig översikt. Att kunna notera allt samtidigt blir ju då väldigt smidigt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 254
Senast: SiZo
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Nova123
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: Seaside
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp