Bukefalos 28 år!

Charlotta737

Trådstartare
Vet att det finns en rad liknande trådar men känner att jag vill starta en Själv.

Jag är en 20tjej! Har en del vänner omkring mig och många som jag tycker om! Men ändå är det inte helt bra!
Har tappar väldigt många av mina barndomsvänner/ tjejgäng från högstadiet/gymnasiet ( de umgås fortande)

Jag själv tycker om att träna, hade gärna haft någon kompis som var lika toligg i det som jag!!
och skulle gärna vilja vara mer spontan och hitta på galna saker, men jag saknar även vanliga myskvällar eller galna utekvällar. Men för de behöver man vänner och kanske fler och närmare än de jag har?

Eller en riktig bästis! Eller ett stort kompisgäng som

Hur gör man för att hitta nya vänner?
 
Sv: Vänner?

Jag hittar mina på "de vanliga" ställena. Dvs på jobbet och genom hästarna. Några härifrån också, vilket visserligen indirekt haft med hästarna att göra :p
Har nu även raggat upp en ny gymkompis genom att stå och snacka med en tjej som jobbar i kassan i en butik och hade tråkigt när det inte var några kunder inne, vi kom in på att vi tränar på samma gym och så lämnade jag mitt nummer så hon kan smsa så vi kan bestämma någon lämplig dag.

Sätt upp en kontaktannons inne i omklädningsrummet annars? "Träningskompis sökes"?
Genom de nya vännerna träffar man även andra människor, där det också kan leda till vänskap :)
 
Sv: Vänner?

Vi tränar ju på samma gym, fast jag är så blyg och rädd för människor så jag är nog ingen vidare lätt kompis ;)
 
Sv: Vänner?

Finns det inga bra forum/communities för de intressen du har?
Jag tycker också det är assvårt att träffa nya vänner - de flesta tenderar liksom att ha potential att bli goda bekantskaper, men inte mer - men har träffat i princip alla mina nära vänner genom nätet och då gemensamma intressen.
 
Sv: Vänner?

Jag har samma problem. I mitt fall handlade det om tre huvudfaktorer som gjorde att mitt vänantal var väldigt lågt,
1) Jag hade ingen som helst lust att fortsätta umgås med mina gamla barndomsvänner, även om de flesta bor kvar här. Vi hade ingenting gemensamt medan vi gick i skolan, och ännu mindre nu.
2) På gymnasiet gick jag ett teoretiskt program, vilket medförde att de allra flesta flyttade till andra orter för att plugga vidare direkt efter studenten. De få som blev kvar var personer jag inte umgåtts med.
3) Mitt tidskrävande intresse, hästarna, där jag tyvärr bara stod med personer som var mycket äldre än jag och hade en massa ungar och varken tid för att umgås eller ens rida tillsammans.

I våras bytte jag stall, och i mitt nya stall står det mer folk i min egen ålder som faktiskt är intresserade av att vara i stallet och inte bara pliktskyldigt åker dit för att titta på hästarna i hagen i fem minuter och sen åka hem igen. Även om vi inte umgås direkt utanför stallet, så är det en stor skillnad rent socialt att faktiskt träffa andra personer med samma intresse och rida tillsammans.

Det enklaste brukar ju egentligen vara att träffa någon med liknande intressen. Innan jag bytte stall fick jag tipsen att börja träna med hästen i grupp, eller att bara gå med i en ridklubb och vara med på deras aktiviteter. Eller så kan du kanske göra en tråd här på Buke om en buketräff i dina trakter? Jag har fått en vän IRL som jag träffade via Buke från början, och då bor jag ändå i en del av Sverige som jag inte sett representerat här särskilt ofta.
 
Sv: Vänner?

Galet vad jag känner igen mig! Vännerna omkring mig har börjat skapa familj, flyttat eller har inte tid över. Dessutom har jag flyttat, absolut inte långt, men ändå så det försvårar att träffa de nyblivna mammor till vänner som jag har.

En träningskompis hade definitivt varit guld värt för min del! Någon som peppar, någon som man kan dra med och någon att "tävla" med. Har precis lyckats få sambon med mig -i brist på andra :p

Nä, ibland funderar jag numera på hur socialt kompetent jag är istället, men det är nog snarare att "livet" har kommit i vägen och man har börjat gå åt olika håll helt enkelt.

Vart tränar och bor du?
 
Sv: Vänner?

Jag träffar nya vänner genom befintliga vänner och genom jobbet och mina intressen.

Om man är på fest eller någon annan grej där det är folk vinner man mycket på att bjuda på sig själv, prata och le.

Igår var jag på kräftskiva hos en vän. Där var också ett gäng som dansar salsa. Jag är inte begåvad när det kommer till koreograferad dans och steg.
De andra har dansat hela livet.
Men visst kunde jag bjuda på det, trots att folk tittade. Jag skrattade, försökte och drev min "lärare" till sammanbrott.;)
Jag hade med mig en av mina andra vänner, som aldrig träffat övriga. Hon bjöd på sig och sjöng någon snapsvisa trots att hon är tondöv och vet det, inför alla.
Hon är också en sån som folk gillar och som lätt får nya kontakter.

Jag tror på att våga göra saker, våga göra bort sig och bjuda på sig själv. Det brukar göra människor mer avslappnade kring en och mer villiga att söka kontakt än om man försöker sätta upp en perfekt fasad.

Jag är dotter till en mkt begåvad säljare. Han kan bli polare med vem som helst. Så jag har i unga år sett hur man gör.

Jag kan vara väldigt trött och då inte orka vara social. Men skulle jag känna mig ensam skulle jag försöka lösa det.
På med smilet och prata med de på gymet, i skolan, i stallet, de på middagen/festen etc. Om någon bjuder dig på en fest och du inte tycker just den människan är "vän-material" gå iaf! Kanske har du skitkul och träffar andra där!

Sen finns det människor som är som knytpunkter för roliga händelser och många människor. Såna människor är guld värda att ha i sin närhet.
Jag har flera såna i min närhet( och är en sån själv då jag är frisk). De är så klart inte mina nära vänner endast pga det, utan för att de är fantastiska på andra sätt framför allt.
Men med såna människor i sitt liv så får man träffa väldigt många härliga människor och göra mkt kul!
Och om man själv inte vet hur man är så social eller sån som bjuder in och styr upp saker så kan man studera dem och lära sig.
De känner många, lär lätt känna folk och är ständigt bjudna på skojigheter.
 
Sv: Vänner?

Vi tränar ju på samma gym, fast jag är så blyg och rädd för människor så jag är nog ingen vidare lätt kompis ;)

Lite roligt att jag fortfarande inte vet vem du är??




Galet vad jag känner igen mig! Vännerna omkring mig har börjat skapa familj, flyttat eller har inte tid över. Dessutom har jag flyttat, absolut inte långt, men ändå så det försvårar att träffa de nyblivna mammor till vänner som jag har.

En träningskompis hade definitivt varit guld värt för min del! Någon som peppar, någon som man kan dra med och någon att "tävla" med. Har precis lyckats få sambon med mig -i brist på andra :p

Nä, ibland funderar jag numera på hur socialt kompetent jag är istället, men det är nog snarare att "livet" har kommit i vägen och man har börjat gå åt olika håll helt enkelt.

Vart tränar och bor du?


Ja bor lite utanför Gbg och gymmar på Friskis som ligger i rollsbo
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Tänkte höra om någon känner igen sig eller hur man ska tänka. Har inte jättemycket kompisar, kanske skulle räkna runt 10 pers som...
Svar
16
· Visningar
2 572
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 496
Senast: Milosari
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 468
Senast: alazzi
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 222
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp