vännerlistan?

B

BeastieBabe

Vart är vännerlistan någonstans? är det någon mening med att lägga till folk som kompisar när det ändå inte blir lättare att hitta deras profiler ändå.. ?? eller är det bara jag som tycker mig ha klickat på ALLA möjliga knappar och länkar utan att hitta min vännerlista?? :confused:
 
Sv: vännerlistan?

Klicka på "Snabblänkar" i överkanten av fönstret och välj "Öppna kompislistan". Då får du upp dina vänners namn i ett nytt fönster. Detta fönster kan du ha öppet hela tiden om du vill, och ser då när någon loggar in. Du kan också skicka PM därifrån. Om du klickar på den lilla pukten framför användarnamnet kommer du till personens profil.
 
Sv: vännerlistan?

aha.. drygt.. ja tycker allting blivit så snurrigt och opersonligt =( ser ut som ett vanligt rörigt forum.. tyckte innana att bukefalos var en annorlunda sajt.. =/
 
Sv: vännerlistan?

Vad är det som gör att du tycker att det känns opersonligt? Om du kommer på någon konkret förändring som skulle kunna göra forumet bättre kan du tipsa Gunnar om det. Om han håller med dig och ändringen inte är för krånglig så för han säkert in den. :)
 
Sv: vännerlistan?

gern skrev:
Vad är det som gör att du tycker att det känns opersonligt? Om du kommer på någon konkret förändring som skulle kunna göra forumet bättre kan du tipsa Gunnar om det. Om han håller med dig och ändringen inte är för krånglig så för han säkert in den. :)

Precis så!
Den mesta tiden av förberedelser innan uppgraderingen lade jag på att försöka få med så mycket av informationen från det gamla forumet och från de andra delarna av Bukefalos. Aven nyhetssidorna, länksidorna, kalendern och galleriet är helt ny. En del tid lades även på att integrera dessa delar på ett bra sätt.
Alla dessa script är även nya för mig, jag har inte lärt mig allt i dem, jag känner inte till alla funktioner och har säkert inte ställt in allt på rätt sätt från början.

Jag tror på att det bästa sättet att bygga ett system likt detta är att lägga fram ett fungerande system, där det mesta man behöver finns med och fungerar. Sedan med hjälp av idéer och synpunkter från er förbättra det hela tiden.
Att försöka göra det helt färdigt innan och sedan vara ovillig att ändra på saker för att det är ju färdigt, fungerar inte så bra, inte med er i alla fall. Detta har jag lärt mig genom åren. :smirk:

Jag lyssnar på era synpunkter och förslag, alla kommer självklart inte genomföras, en del kommer det säkert dröja länge innan de blir verklighet och en del fixar jag så fort det bara går.

Jag har säkert redan genomfört ett hundratal små förändringar på det här forumet efter synpunkter från er.

En hel del av de synpunkter som fanns på det gamla forumet är också lösta genom det nya.

Jag anser att det här forumet är ett mycket bättre forum att bygga vidare på och än finns det en hel del förbättringar att göra.

Tyvärr är det väl så att många av klagomålen som kommit har rört sådana saker som faktiskt finns i detta forum, men länken till dem ligger på en annan plats, eller heter något annat, vilket gör att man inte direkt hittar den, eftersom man använt en annan typ av forum tidigare. Om man var helt ny användare av forum tror jag att det skulle vara lika svårt att hitta i det gamla som i detta nya.

Förslag om förbättringar mottages tacksamt :)
 
Sv: vännerlistan?

Då passar jag på här.

Det finns en hel del utrymme längst ner
favorit1.gif


Kan man inte:
favorit2.gif

?

(skratta inte åt mig om det redan finns liknande funktion)
 
Sv: vännerlistan?

Ja, det är en bra idé! :idea: Jag skulle också vilja ha en lättåtkomlig lista över mina favoritforum. (Men jag skulle i och för sig föredra att den låg i överkanten eller på sidan av fönstret).
 
Sv: vännerlistan?

gern skrev:
Jag skulle också vilja ha en lättåtkomlig lista över mina favoritforum.
Nu har ni förmodligen redan hittat det här, men såhär har jag löst problemet:
Forum-prenumerationer
När jag klickar på "Kontrollpanel" så kommer den här listan upp. Då ser jag dessutom ifall det kommit nya inlägg i forumen också. En lista som Elftors kanske kan vara praktisk om man vill ha dem på varje sida, men jag tycker inte att ett extra klick för att få extra information är så farlig. :)

/Erica
 
Sv: vännerlistan?

Ledsen men något sådant lär det inte bli.
Nu finns det både Kontrollpanel och Direktmeny för att navigera.
Vill man kan man lägga in favoriter eller bokmärken i sin webbläsare för att snabbt komma dit man vill :devil:

Att det är gott om plats nere på sidan kan man lösa genom att klicka på den lilla blå dubbelpilen till höger om Regler för att posta. :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 699
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
223
Senast: Hellhound
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
918
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 145
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp