Vänta med att skaffa hund?

Ämelie

Trådstartare
Jag har länge velat ha en egen liten vovve, familjen har en hund som jag så klart tycker väldigt mycket om, men han är en blandras och dessutom världens soffpotatis. Jag har gått lydnadskurser med honom men insåg snabdt att det inte var något för honom. Han kunde allt och skötte sig fint, men var helt enkelt för "seg". Han är en jätte bra familjehund men inte någon vovve man tränar lydnad med för att sikta in sig på tävling, utan han lessnar fort! Så jag vill alltså ha en hund som jag kan träna med i både lydnad och agillity, en hund som vill "vara med", som har mycket energi och är kvick och lättlärd. Träffade hunden med stort H i sommras en DSG :love:

Nu har en DSG kennel i närheten av oss nyligen fått en valpkull och de har en hane otingad, super fin! Jätte snyggt tecknad :d och jag vill verkligen ha en liten vovve att ta hand om, att ha roligt med, en kompis för livet! Men mina föräldrar säger bestämt nej! Jag bor fortfarande hemma (men kommer flytta hemmifrån senast i sommar), så det är väl dom som bestämmer fortfarande :( Familjen har haft 3 hundar tidigare och en valpkull så jag har vuxit upp med hundar och vet vad det innnebär med en liten valp och att man blir tvungen att prioritera hela tiden för hundens bästa. Ekonomin är det inga större problem med, har inget fast jobb men jobbar ändå rätt mkt. Och om jag skulle få kämpigt med ekonomin så vet jag att mina föräldrar ställer upp och lånar ut pengar, så vovven kommer aldrig bli utan mat :p Jag har ännu inte räknat ut vad det kostar att försäkra en hund, men det kan väl knappast vara dyrare än att försäkra en häst?

Nu vet jag ju inte vart jag kommer bo om 1 år eller hur min framtid ser ut, ska jag plugga vidare om något år? bor jag i lght? Men hur det än blir så måste jag ju ta hänsyn till att vovven (om jag nu köper en) får det så bra som möjligt. Jag vill inte impuls köpa en valp, men samtidigt hur vet man när det är rätt? hur vet man att man är "mogen"?

oj nu blev detta väldigt lång. Men vill gäran höra era åsikter och funderingar. Ni kanske tycker jag är helt ute och cyklar och borde vänta med att skaffa hund, säg det i såfall! Strunta i att mina föräldrar säger nej (de går alltid att övertala :angel: )... det är JAG som kommer stå för alla kostander och JAG som tar hand om vovven och när det väl kommer en liten valp kommer de ändå bli stört förälskade :angel:
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

Så du ska köpa hunden? :D Jag hade exakt samma problem.. vi har en jättemysig familjehund som duger till allt förutom lydnad och agility, han är världens underbaraste men jag önskar mig en liten hund som det är mkt fart i.. nu har jag gått och tjatat i typ ett år.. och om fem veckor får jag hem min lilla älskling, en cavaliervalp!


skrev här eftersom vi hade exakt samma problem. vad var din hund för ras sa du?
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

Nej, det är inte klart ännu... har inte kollat på valpen än, utan bara ringt dit! Men mamma och pappa är övertalade så nu är det väl bara det praktiska kvar och förståss måste jag ju kolla på vovven om se om han är så underbar som på bilderna :love: Blir det inte den voven, så kan jag iaf börja leta lite mer aktivt. Det är en dansksvensk gårdshud :)

Vad kul! Lycka till med den lilla :D
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

Jag tycker att det låter som du skulle kunna köpa dig en hund. Du vet att det krävs tid och du har tänkt på hundens framtid hos dig också.. Så jag tycker att du ska köpa dig en valp, helt klart!
En hund ger så mycket glädje o kärlek! :)

Har du någon bild på sötnosen?

Har själv en DSG som är 8 månader, Så jag har ej haft henne så länge.
De är underbara!

//Mimmi
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

Åh va roligt! Jag tycker du verkar ha tänkt igenom detta och är införstådd med att du ibland kommer att få göra omprioriteringar och uppoffringar. Köp den! Du kommer garanterat inte ångra dig! :love:
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

lägger in en bild på min Agnes:
4971288.jpg


//Mimmi
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

Gud vilken fin vovve du har :love:




Tänkte ta och upptadera lite om hur det går för mig!
Jag var och kollade på valparna idag! :banana: Fick lov att bestämma mig snabbt eftersom någon från sthlm var intresserad, när jag väl var där och bestämt mig att jag ville ha den helt underbara lilla valpen Dennis :love: :love: så sa uppfödaren att någon från sthlm hade förtur :eek: :eek: :eek: Dennis var helt perfekt, inte nog med att han är otroligt fint tecknad så var han väldigt framåt och modig, ville upp i knät hela tiden :love: Jag tror han och jag skulle bli ett bra team, men han kanske inte ens blir min :cry:

Buke folk, håll tummarna för mig! Imorgon får jag veta om jag får min drömhund, kommer inte kunna sova inatt!
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

Hoppas det går bra! Tack, lycka till själv!
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

Tack så mycket!
Dennis va jättefint tecknad ja! Va dummt att hon sa det efter du hade varit o tittat.. :(
Man blir så besviken om det inte blir ens hund om man är intresserad!

*håller tummaran* Vet du än? :bump:

//Mimmi
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

Vet inte ännu, har jobbat sedan kl 7 i morse och egentligen slutar jag om 4min, men tog mig friheten att gå någora minuter tidigare :P Tur att jag jobbat hela dagen annars hade väntan varit ännu värre än vad den är! Om de inte hör av sig på 1-2h så ringer jag och frågar :D Updaterar senare ikväll om hur det blir...
 
Sv: Vänta med att skaffa hund?

Vad roligt för dig!

Jag kapade från agria så det kom med tjejnamn också men jag orkade inte ta bort dom!

1. DAISY
2. DONNA
3. DINO
4. DIXIE
5. DORIS
6. DOLLY
7. DOUGLAS
8. DIVA
9. DISA
10. DIESEL
11. DENNIS
12. DIANA
13. DEVIL
14. DINA
15. DANTE
16. DIXI
17. DEXTER
18. DACKE
19. DOGLAS
20. DIEZEL
21. DOGGE
22. DALTON
23. DICK
24. DESSIE
25. DIZA
26. DILBA
27. DIZZY
28. DANCING QUEEN
29. DUSTY
30. DEBBIE
31. DIXON
32. DIMMA
33. DINGO
34. DISEL
35. DOMINO
36. DESSI
37. DUMLE
38. DALLAS
39. DISCO
40. DIZEL
41. DUNDER
42. DOLLAR
43. DORA
44. DAIZY
45. DIDDI
46. DRUTTEN
47. DESSY
48. DOT
49. DANNY
50. DANA
51. DIXIE
52. DYLAN
53. DANNE
54. DIGGER
55. DITTE
56. DAGNY
57. DAFFY
58. DIESEL
59. DEX
60. DIDRIK
61. DIXY
62. DOGGY
63. DONALD
64. DRIVA
65. DIWA
66. DON
67. DARLING
68. DINAH
69. DRILLA
70. DEMON
71. DELFI
72. DEBBY
73. DIDI
74. DEZZIE
75. DIRTY HARRY
76. DIZZIE
77. DIZZI
78. DOTTIE
79. DUKE
80. DUNDRA
81. DAISIE
82. DAIM
83. DALI
84. DAPHNE
85. DAYLIGHT
86. DANDY
87. DENISE
88. DENVER
89. DESDEMONA
90. DEMI
91. DIABLO
92. DEVIN
93. DESTINY
94. DIONYSOS
95. DISNEY
96. DOJAN
97. DOGGLAS
98. DOJE
99. DIXI
100. DON HUGO
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 320
Senast: Farao
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 313
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 261
Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp