Värde på Bojsläp Bravo 216 eh?

Accortida

Trådstartare
Hej! Ska byta in mitt bojsläp Bravo 216 eh som är från -07, i gott skick och bara tre ägare (jag sedan -10). Jag är erbjuden 20’ för det som inbyte men tycker det låter lite lågt. Finns det någon vänlig själ som vet ett ungefärligt andrahandsvärde på släpet?
Tack på förhand😊
 
Hej! Ska byta in mitt bojsläp Bravo 216 eh som är från -07, i gott skick och bara tre ägare (jag sedan -10). Jag är erbjuden 20’ för det som inbyte men tycker det låter lite lågt. Finns det någon vänlig själ som vet ett ungefärligt andrahandsvärde på släpet?
Tack på förhand😊
Du får alltid mindre för släpet/bilen i inbyte! Om säljaren ger dig 20' i inbyte kalkylerar denne med att den får lägga ner x antal kronor på att rekonda och/eller göra lättare reparationer/försköningar innan försäljning. Sen ska säljaren kunna sälja släpet med vinst efter att den blivande köparen prutat y antal kronor. Det priset som säljaren marknadsför släpet för har alltid prutmån kalkylerat.

Enda fördelen med att byta in är att man slipper jobbet med att sälja släpet privat.
 
Så tänker jag också😊 räknar inte att få marknadsvärdet utan betydligt mindre. 20’ för ett boj lät lite lågt bara så ville höra vad marknadsvärdet var.
 
Så tänker jag också😊 räknar inte att få marknadsvärdet utan betydligt mindre. 20’ för ett boj lät lite lågt bara så ville höra vad marknadsvärdet var.
Kan också vara för att säljaren eg inte vill ha in så många inbytessläp av äldre årsmodell. Hen kanske har många beg släp på lager redan som står och belastar bokföringen med en kostnad. Därför ger denne ett "skambud" för att du inte ska välja den lätta vägen utan sälja släpet själv. ;-)
 

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 685
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästmänniskan Måste lämna ut min 2 åring (eller ja, 2 ½ år snart) på foder på obestämd tid pga att jag ska flytta och det inte finns stallplats...
Svar
15
· Visningar
1 546
Senast: jezzibell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp