Bukefalos 28 år!

Världens äldsta häst har dött

Sv: Världens äldsta häst har dött

56 år....... Skulle varit kul att se bild och närmare beskrivning av stammen på honom.
 
Sv: Världens äldsta häst har dött

Artikel med bild. Det framgår dock inte att det är Sugar Puff på bilden, men jag antar det. Ser väldigt pigg och fräsch ut.

http://www.horseandhound.co.uk/news/397/121821.html

Fantastiskt att en häst blir så gammal. Det är ju som om en människa blir över 150 år eller mer!

Tydligen blev Sugar Puffs pappa 37 år, så det verkar vara ett familjedrag.
 
Senast ändrad:
Sv: Världens äldsta häst har dött

jag har hört att en shettis kom med i Guinnes rekordbok för att han blev 60 år, han hette Old Billy, stämmer det?
 
Sv: Världens äldsta häst har dött

ok, tack för svaren, då förstår jag :) Jag hade fått det helt om bakfoten ju!
 
Sv: Världens äldsta häst har dött

nä jag tror old billy blev 62 år ;)
 
Sv: Världens äldsta häst har dött

Världens äldsta häst hette Old Billy. Fast när han föddes i England på 1700-talet hette han bara Billy. Men allt efter som åren gick, och Billy bara blev äldre och äldre, döptes han om till Old Billy. När han dog var han så mycket som 62 år gammal.

hittade denna fakta på agrias hemsida
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Shetlandsponnyn Fritte som bott i Delsbo har dött. Med sin ålder på 49 år var han antagligen Sveriges äldsta häst.
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den irländska draghästen Shayne fick tillbringa sina sista år på ett räddningscenter i Irland och var förmodligen världens äldsta häst...
Svar
0
· Visningar
839
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lotteriet med en häst i första pris, under Gothenburg Horse Show, är kvar även i år. Hästen är däremot borta och första pris är en...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: wrangler
·
  • Artikel
Hästnyheter 156 hästar i Europa har dött av "lönnsjukdomen", atypisk myotapi i år. I Belgien varnar nu veterinär hästägare och uppmanar dem att...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp