Världens bästa hemmapizza?!

Vi hade kvar deg från gårdagens langos, så den återanvänder jag efter att den fått bo i kylskåpet inatt. Om det blir bra återstår att se, men då finns det ju tid till att göra om det.

Kokade upp en tomatsås och alla i familjen fick lägga på efter behag. På barnens är det räkor, skinka, köttbullar, oliver och ost. Makens traditionell och på min är det soltorkade tomater, champinjoner, kronärtskocka, oliver och sen vb ost över.

Duger! Finmat blir det en annan dag :D
 
Dagens middag. :)
 

Bifogade filer

  • 15463599441902582067655654816663.jpg
    15463599441902582067655654816663.jpg
    202,7 KB · Visningar: 32
Degen ska bakas ut på mannagryn (inte mjöl) för extra krispighet, och gräddas högt upp i ugnen på hög värme. Generöst med tomatsås (då jag inte har ost på och det lätt blir torrt annars) men sparsamt med övrig topping.
 
Vi gör ibland en vit pizza som är så sjukt god. Brukar köpa färdig pizzabotten, den runda tunna varianten (någon grön förpackning) utan tomatsås.
Ett tjockt lager smetana först. Sedan riven Västerbotten. Stek blandade svampar (oftast lite kantareller, lite skogschampinjoner, ostronskivling, shiitake eller vad som nu finns i svampdisken) med smör och lök samt salt och peppar. Blanda gärna gul lök eller schalottenlök med vårlök/salladslök. Strössla på allt på pizzan och sen in i ugnen.
Servera med gröna blad och tryffelolja. Himmelskt!
 
Vi gör ibland en vit pizza som är så sjukt god. Brukar köpa färdig pizzabotten, den runda tunna varianten (någon grön förpackning) utan tomatsås.
Ett tjockt lager smetana först. Sedan riven Västerbotten. Stek blandade svampar (oftast lite kantareller, lite skogschampinjoner, ostronskivling, shiitake eller vad som nu finns i svampdisken) med smör och lök samt salt och peppar. Blanda gärna gul lök eller schalottenlök med vårlök/salladslök. Strössla på allt på pizzan och sen in i ugnen.
Servera med gröna blad och tryffelolja. Himmelskt!

Låter helt klart som något att testa vid tillfälle!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp