Världens godaste torrfoder? (Ännu en fodertråd.)

Kan uppdatera hur det har gått. Veterinärbesök visade att hon har brist på b12 och folsyra, men som tur var såg tarmarna fina ut på ultraljud. Vi fick henne att börja äta med hjälp av aptitstimulerande tabletter och nu äter hon RC gastro intestinal på rekommendation av vet, samt att hon får kosttillskott för att förhoppningsvis motverka vitaminbristen. Vi ska tillbaka om ett par månader för att se om hon har fått bättre värden, vi ska också tillbaka och utreda hjärtat då det tyvärr visade sig att hon har blåsljud på hjärtat när vi var där och utredde magen.
Tror jag att hon kommer fortsätta äta så bra som hon gör nu? Nej, men nu har mer resurser att ta till om hon slutar äta och jag känner mig ganska lugn i det. Just nu är jag bara så glad att hon äter, och att jag har fått tillbaka min vilda bushund nu när hon har energi till annat än att bara vila.
 
Skönt att du hittat nått som funkade.
Jag hade lite samma problem med min hund i somras, det slutade med att jag lagar egen mat åt henne. Inte det billigaste, men klart billigare än att köpa Foder efter Foder som inte äts upp.. Dock är hon inte så förtjust i kolhydrater eller grönsaker, kokt potatis och broccoli/blomkål/morötter funkar ibland, men absolut inte ris eller ärtor 😂
 
Nu är jag inte något Royal Canin-fan, men det ska finnas ett foder från dom som är för kräsna hundar. Exigent något sådant ska det heta.

Annars är min fråga om hunden är smal ? Har den magproblem och måste äta regelbundet ? Annars skulle jag helt enkelt vänta ut alternativt ge en gång per dag. Den kanske helt enkelt får lite för mycket mat och inte hinner bli hungrig :)
Hört många hundar som gillar Platinum, som är ett senitorrt foder som ska lukta mycket - men jag vägrar pga priset och mina är inte kräsna och får 50/50 med färskfoder.
 
Vr hund äter det mesta men innan vi hade egen så.var vi ofta hundvakt åt en äldre hund 10+ år som.var seg på mat.

Jag köpte osaltad fond på supermarket, kyckling eller nöt, och lät torrfodret sitta 5 min i det innan giva + nån topper några skedar burkmat eller tonfisk eller nåt, vad som helst.

Det åt han
 
Nu är jag inte något Royal Canin-fan, men det ska finnas ett foder från dom som är för kräsna hundar. Exigent något sådant ska det heta.

Annars är min fråga om hunden är smal ? Har den magproblem och måste äta regelbundet ? Annars skulle jag helt enkelt vänta ut alternativt ge en gång per dag. Den kanske helt enkelt får lite för mycket mat och inte hinner bli hungrig :)
Hört många hundar som gillar Platinum, som är ett senitorrt foder som ska lukta mycket - men jag vägrar pga priset och mina är inte kräsna och får 50/50 med färskfoder.
Ja, hon är smal. Det går inte att vänta ut henne, hon äter ingenting och hon kräks, får ont i magen och blir otroligt slö. 🙁 En bra dag åt hon kanske 5 torrfoderkulor, men med hjälp av medicin har vi nu fått igång henne och förhoppningsvis håller det i sig.
 
Ja, hon är smal. Det går inte att vänta ut henne, hon äter ingenting och hon kräks, får ont i magen och blir otroligt slö. 🙁 En bra dag åt hon kanske 5 torrfoderkulor, men med hjälp av medicin har vi nu fått igång henne och förhoppningsvis håller det i sig.
Äter hon bättre ute ? Alltså att få jobba för maten och få den som belöning ?
 
Min var hopplös innan, vet inte hur många gånger jag slitit mitt hår över att hon inte åt. Sen började jag i samråd med veterinär behandla henne som om hon har IBD (vi har inte tagit biopsier och har ingen diagnos egentligen) och vilken skillnad det blev. Och ännu bättre blev det efter att jag kastrerade henne i somras. Så skönt att slippa ha ångest över att hundskrället inte äter, nu är hon pigg och glad och äter själv ur skålen :love: *peppar peppar*
 
Jag fick en påse Britcare Lamm och alla fyrbenta i det här huset verkar vara galna i det, till och med kräsna katten 😅 använder påsen som träningsgodis då båda hundarna äter annan mat, dom gör i princip vad som helst för det 😁
Min hund äter det fodret sen 1 månad tillbaka och skulle kunna äta dygnet runt om han fick. Använder det också som belöning när vi tränar 😂 Han snor åt sig det så fort han får chansen..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 397
Senast: tanten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: Myrten
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 605
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp