Västernorrlands sjukvård?

Det är inte helt ovanligt att planerade behandlingar får skjutas upp pga infektioner när man, som din bekanta verkar ha fått, får väldigt låga värden på de vita blodkropparna (tolkar att det nog är så utifrån att personen nu ligger på isolering; brukar vara när man får i stort sett noll på vita blodkroppar).

Ibland behöver man också byta cytostatikasort om det blir så kraftig påverkan på vita blodkropparna, eftersom kroppen då inte tolererar den i första läget valda behandlingen.

Tack! De sa att 90% av alla får skjuta upp en behandling någon gang, så det verkar vanligt till och med. Det som är lite ovanligt med denna är att första behandligen blev försenad så hon har redan varit med om ett uppskjutande, och därför blir det lite extra känsligt. Samt den är extremt aggresiv så de har lagt henne på ett interval om 14 dagar, och har sagt uttryckligen att om kroppen tål det kommer de att korta ännu mer. Just pga aggresiviteten. Det normala som de allra flesta ligger på är visst 3 veckor mellan varje.

Hon låg på noll I vita blodkroppar, och de där sprutorna hon får för att öka produktionen av vita blodkroppar som de normalt får 5-6 dagar efter, fick hon 9 dagar efter första, och nu andra får hon dem ännu 15 dagar efter som jag förstått det.

Cancern hade dock minskat iallafall enl skiktröntgen de gjorde tidigare I veckan.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 990
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 971
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 430
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp