Gjort en dålig bilaffär

Är det inte risken med att köpa en äldre bil? Den gick ju bevisligen att köra till platsen. Sen såklart höjden av otur att den sen inte gick att starta när du skulle hämta den. Jag fattar helt att du blev frustrerad! Men jag tror att det är ganska låg chans att du får tillbaka pengarna. Möjligen om du kan lusläsa garantin och hitta ngt där som rent konkret ger dig rätt till pengarna tillbaka. Raden om triangeln hade jag helt skippat då jag tror att det bara sänker chanserna att få tillbaka pengarna för reparationen.
 
Min triangel gick sönder i somras när jag fick punka på e6an. Den ligger i bitar i bagageluckan. För några veckor sen skulle jag besikta bilen. Kl 03 på natten innan besiktningen (skulle besikta vid 07) vaknade jag av att hjärnan skrek ”du har ingen triangel!” Hur kan mam ens vakna o få den som första tanke?
Så fick avboka besiktningen där mitt i natten och sen åka till Biltema och köpa ny
Har besiktat bil med bara triangelfodralet tomt:D
 
Några små detaljer:
-Tappat däck. Jag tror nog det är hjul som avses, om det inte var själva däcket som lossnade från fälgen.
Det med "att inte tveka att dra detta i RN" blir argt talspråk och hör inte hemma i ett formelt brev. Andra här är bättre på hur det ska uttryckas på ett bra sätt.
 

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 416
Senast: Gunnar
·
Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 780
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 910
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp