Vafan, är han en ödla?

escodobe

Trådstartare
Man kan ju undra om även han kan få kroppsdelar att växa ut igen?

Ceasar kasterades den 22/12. Därefter har man kunnat kela med honom utan att han blir kåt, men döm av min förvåning att hans svällkroppar (vid penis) var jättestora när jag nyss klappade om honom.
De svullnar ju vid sexuell upphetsning, men det är ju över två månader sedan? Inte ska han vara kåt nu? Det kan ioförsig kanske förklara varför han varit pain in the ass igen sista veckan?
Nån mer erfarenhet av kastrerade hundar? När slutade de?
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Är det bara vid sexuell upphetsning som de svullnar?

Våra hundar får så när de tex blir glada när vi kommer hem och de varit själva.
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Det där känner jag igen. Jag har två kastrerade hundar. Den äldre är 13 år nu men ibland kan man tro att han är 3. Han kastrerades när han var 1 år. Den yngre är 7 år och kastrerades när han var 2 år. Våran 2-åriga tik löper nu så här är det full rulle. Man får iaf trösta sig med att det inte blir tillökning. Men man får ändå ha koll på dom, det är ju inte så roligt om dom får till det och tiken bara går iväg. Inte så mysigt för hanhunden om han sitter fast.
Min erfarenhet är iaf att kåtheten sitter i livet ut. Kanske inte hos alla.

Men det kan ju gå över, för han är ju ganska nykastrerad.
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Inget ovanligt! Flera av kastrater jag känner har samma grej för sig :)
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Nej, det styrs av om hunden blir upphetsad av något. Alltså inte enbart av sexuell upphetsning. Är rätt vanligt som sagt.
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Har bara aldrig stött på det på mina andra hanar annat än vid sexuell upphetsning, men ni har säkert rätt.
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

*kl*

Jag vet en hund som kastrerades tidigt, som alltid satt ned och kissade, men som aldrig missade ett tillfälle att jucka på katten när den löpte. :o

För övrigt måste jag erkänna att ni är väldig kunniga på era hanhundar! :eek:

Själv har jag liksom undvikit de regionerna på min jycke. Och hur kan ni se att de blir sådana vid glädje när de varit ensamma?

/Pryda Priffe
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Min hane lägger sig gärna på rygg i snö osv när han är superlycklig. Då kan man inte missa paketet :o
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Min gör också så, kastrat. Gjorde det innan med, när han blev lite 'för' glad.

Och allt testosteron försvinner ju iofs inte heller.
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

*kl*

Jag vet en hund som kastrerades tidigt, som alltid satt ned och kissade, men som aldrig missade ett tillfälle att jucka på katten när den löpte. :o

För övrigt måste jag erkänna att ni är väldig kunniga på era hanhundar! :eek:

Själv har jag liksom undvikit de regionerna på min jycke. Och hur kan ni se att de blir sådana vid glädje när de varit ensamma?

/Pryda Priffe

Ser framför mig en stor st. bernard som "puckar" (torrjuckar) på en vit låghårig katt.... :rofl:
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Min hund är inte kastrerad, men de kan svälla på honom på morgonen jag tror det kan vara ett slags "morgonstånd=kissnödighet"s grejj.. Vill tro det iaf :D
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Min 4åriga schäfer TIK juckar mer än gärna på katterna, speciellt när dom löper.
Det har även hänt att hon försöker jucka på mig.

eeh, är hon normal? :angel: :D
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

haha, ja det måste hon vara :P min tik är som fäst vid filtarna här hemma, hon "viker" ihop dom och juckar som om satan va bakom henne.
:D

en fråga bara :P
blir inte katterna arga??
kan inget om katter men min pojkväns mammas katt hade nog dödat hunden.. :crazy:

hihi :bow:
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Min 4åriga schäfer TIK juckar mer än gärna på katterna, speciellt när dom löper.
Det har även hänt att hon försöker jucka på mig.

eeh, är hon normal? :angel: :D

Det har inget med sexuellt att göra utan är en dominans handling så fullkommligt normalt.
jag skulle aldrig tillåta någon av mina hundar bete sig på det sättet.
 
Sv: Vafan, är han en ödla?

Ser framför mig en stor st. bernard som "puckar" (torrjuckar) på en vit låghårig katt.... :rofl:

Hunden ifråga var en whippet-korsning som påminde om en liten gul schäfer (schäferpäls och ca 50 cm i mkh).

Han böjde sig ned och tog helt sonika framtassarna runt den åmande katten och satte igång. :o

Det såg ju udda ut förstås för den lilla katten var inte mycket större än en liten kudde mellan frambenen.

Hussen i fråga tyckte det var väldigt kul, men jag mådde ganska dåligt av att ta del av denna intimitet och sade ifrån. Hussen tyckte inte att jag skulle moralisera, katten ville uppenbarligen ha uppmärksamhet och hunden tyckte det var skojigt. :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp