Väga upp bil!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Wilden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 313
W

Wilden

Kan man göra det? skulle behöva kunna dra 20kg till med min 740!
Annars blir det väl till att ta BE-kort.
/Wilden.

Sv: Väga upp bil!?

Jag köpte en volvo som var uppvägd. Så det funkar nog

Jag behöver bara 10 kg på min 245:a *muttrar* undrar om det går lätt att göra det.. fast kanske man skulle ta 20 kg så man har lite marginal iaf..
får också ta BE annars..

Har för mig att man kan fylla bly i balkarna ganska enkelt för att väga upp, vet folk som har gjort. Ta kontakt med bilprovningen och hör er för!

Kontakta bilprovningen! Det kan tom. räcka med att lägga tyngder i bakluckan:angel: , men vet inte hur säkert det är längre. Har du kollat med bilregistreringen nu? För om det är gamla papper du har på bilen så kan bilen automatiskt ha ökat i vikt om kroken är ditsatt före -95.
Det kom någon regel efter det att man inte automatiskt ökade bilens vikt efter -95. Kolla registreringen på Vägverkets hemsida!

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 311
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner