Bukefalos 28 år!

Våga välja Caca till rejält sto?

fridshem

Trådstartare
Jag har ett rejält sto e- Robin Z- Cortez. Hon ser ut som en typisk Cortez häst med snygg hals och överlinje. Hon är både hög och rejäl stomme men mycket luft under magen. Hon har två avkommor efter Tornesch och bägge dessa har blivit rejäla. Jag gillar Caca och tror att han kan tillföra stoet mycket, men är rädd att det blir en lite tung avkomma. Det som talar för är att det finns mycket franskt och angloarabiskt på Cacas möderne, och det är ju osäkert vad han nedärver till avkommorna. Daquar CC skulle också kunna vara ett alternativ, han har lättheten och spänsten, men är där lite rädd för hans extriör skall nedärvas (halsen, kotor). Andra presumtiva herrar som eventuellt skulle passa henne är Zorro och Cosmeo.

Det jag söker är en hingst som inte nedärver stort och tungt, som är atletisk och hoppar med god rygg och teknik. Gärna en hingst som öppnar upp bra bak. Genomgående bra gångarter och typ, galoppen framförallt samt helst inte för lång i kroppen.:banana:
 
Sv: Våga välja Caca till rejält sto?

Caca tycker jag ser trevlig ut och verkar snäll men verkar inte ha så mycket hingst i sig. Tycker han är tung i typen och med något korta framben. Tror det kan bli en häst av det tyngre slaget.
 
Sv: Våga välja Caca till rejält sto?

Jag är inte så bevandrad på hopphingstarna tyvärr, men fastnade för Fantast på en hingstvisning. Pigg och glad och jag uppfattade honom som elastisk och reaktionssnabb. Stammen verkar också intressant, iallafall för mig som inte är mer påläst ;):
/U
 
Sv: Våga välja Caca till rejält sto?

Jag gilllar också Fantast och han skulle kunna passa, jag har dock nästan bestämt mig för Fantast, men till mitt Artist sto då. Är mycket sugen på Diarados boy, men då blir det gråa papper :(
 
Sv: Våga välja Caca till rejält sto?

Jag gilllar också Fantast och han skulle kunna passa, jag har dock nästan bestämt mig för Fantast, men till mitt Artist sto då. Är mycket sugen på Diarados boy, men då blir det gråa papper :(

Registrera avkomman i ett utländskt förbund i stället , lättast och billigast är med Zangersheide.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp