Väggarna ruttnar

Iddefixen

Trådstartare
Har en Brenderup från -92. Har märkt att väggarna på vissa ställen är helt mjuka, träskivan verkar vara helt pulveriserad och hålls endast ihop med ytskiktet (färgen). :eek:
Någon mer som har detta problem med sin Brenderup?

Hur besvärligt är det att byta väggarna? :confused:

Är det någon som renoverat en Brenderuptransport?

Sv: Väggarna ruttnar

Det är Brenderups Akilles-häl.

Vi har bytt vägg på vårt, men gjort det på firma då vi inte orkade pula själv.

I vår vägg (vänstra) hade det gått ner fukt via bulten som fäster själva läm-låset. Det var också bara färgen som höll ihop materialet. När vi lämnade in släpet berättade återförsäljaren att just detta var Brenderups svaga sida. Då är vårt ändå en -98...

:eek: Det är inget vidare om det sker på en så förhållandevis ny transport...

Vad kostade det att byta väggarna?

Det är hela vänstersidan, samt fronten på min som är kass...
Sen ska vi inte glömma golvet och baklämmen :crazy:
Sämre begagnad alltså....

Tror det gick på strax under 15 000 kr (har inte fakturan framför mig), det var dyrt i alla fall. Och det var som sagt bara väggen.

Blir ju BETYDLIGT billigare att göra hemma, om man har tiden och någon händig som kan ställa upp.

Med tanke på golv och bakläm så har du nog köpt en väldigt dyr transport sammantaget...

Oj, vad dyrt:eek:

Jag har iofsg inte bytt en pryl på den under de 6 år jag har haft den. Men att allt skulle ruttna...:cry:

Är det verkligen så dyrt? Hur kunde det bli så?

Bara skivan kostade 7500 kr om jag inte minns fel (vilket jag reserverar mig för). Och sedan tillkom jobbet, vilket tydligen inte var lite. Vi övervägde att göra det själv, men vi behövde en del maskiner för att få till det bra, alltså blev det billigare att låta göra det på verkstad i slutänden (vi har i o f s fullutrustad verkstad, men inga specialgrejor för Brenderupväggar).

Vad var det som var svårt att fixa själv med väggarna?
Jag är lite skraj för att vi inte kan klara av det själva, så det är därför jag undrar. Dumt att ge sig in i något som man inte kan slutföra.

Nja, svårt och svårt. Vi bedömde att det var mycket jobb för en person, och den personal vi själva hade att tillgå var nog inte lämpade för sysslan.

I vår vagn är sidan hel (till skillnad från billigare släp, t ex min gamla Trane) vilket gör att den måste ändå tas från firman som senare gjorde jobbet. Vi hade vår tillbaka på tre dagar (de hade beräknat 10 dagar med jobbet) och det hade vi inte fixat den själv på...

Kan säga att jag har funderingar på att göra detsamma :D
När väggar, golv, bakläm samt gasdämpare är kass så funderar man iaf lite på att ge upp!

ja våga inte låta ngn av mina hästar åka i den iaf,nu har vi sålt även värmlandsvagnen för vi har bara en häst så det blir billigare att hyra om vi ska ngnstans:)

Dax o byta på våran oxå:( skall byta alla väggar och ev golv o det kommer gå på runt 10 000kr om man gör/köper allt själv.

Det verkar som om de vita Brenderuptransporterna är de som har problem. Känner flera som har de med bruna, laserade väggar. Och de är efter 20 år fortfarande fina.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 144
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
700
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka