Valack har blivit hingst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare irma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 880

irma

Trådstartare
Vår snääälla valack har flyttat typ 6 km för att få gå ute hela dagen och äta lite gräs. Hemma är han världens coolaste, hetsar aldrig upp sig utan är som ett lamm, och så är han också när han är på tävling. Nu på nya stället, har han fått en tjej som hagkompis, så nu tycker han att han är manlig värre. Dessutom går det två ston i hagen bredvid, och alla tjejer verkar uppskatta honom väldigt. Igår på terrängträningen stegrade min lugna valack sig och sprang i sidled och var allmänt störig. Ja, dom är roliga dom små pållarna!!

Jag kaanner igen det saa vaal. Den anars ganska loja valacken vi hade fick en flickvaan i sommarhagen. I boorjan var han bara lite ooverbeskyddande, men efter ett tag attackerade han sin stoorsta rival - flickvaannens ex. (en nordsvensk)- efter ytterligare nagra dagar saa boorjade han foorsooka betaacka tjejen. Jobbig vaarre, saa vi var tvugna att separera dem, men saa fort han saag tjejen igen blev han riktigt odraaglig.

Kaarleken e jobbig...

hehe. jo sådär är min "hingstiga valack" också.. men inte nog med att han är överbeskyddande.. han betäcker dom också :smirk: .. har fått börja med Munkpeppar & det verkar fungera någorlunda nu iallafall..

Liknande trådar

R
Hästhantering Har precis flyttat in en ny tjej med sin nya foderhäst i vårat stall på 10 platser. Hon har tidigare varit medryttare/skötare på ca två... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 183
Senast: RoyalRocket
·
Hästvård Först och främst; vi har kliniktid, inte förräns om 14 dagar tyvärr så jag ska ringa och höra om jag kan få en tidigare på annan klinik... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 268
Senast: Terja
·
Träning Flock beteende -vill inte va i en del av sommarhagen....! långt... Vår valack flock vill av någon anledning inte vara i den sommar hage...
Svar
11
· Visningar
1 385
Senast: mackan
·
S
Träning Tidigare var allt frid och fröjd. De två stona gick för sig och det två valackerna gick för sig. När min valack kom till stallet för tre...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: Sirisiri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka