välja släp thule safir eller thule excellent,,,

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare milou-01
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 103
M

milou-01

Är i valet och kvalet. Har bestämt mig för att byta släp. Främst för att jag behöver ett släp med halvmjuk mellanvägg och sadelkammare. Nu är det så att jag hittat 2 släp det ena är en 07 excellent och det andra är en 08 safir. Safiren är i superskick och excellenten i bra skick. Excellenten är 3000 kr dyrare.Har idag 2 ponnisar. Safiren har rätt vikt och påminner mycket i storleken om det släp jag idag kör medan det andra behöver vägas ner (extra besvär och kostnad). Integrerad sadelkammare a la excellent lockar men å andra sidan känns safiren som helt ok. Någon som har dessa släp och som vill dela med sig med för och nackdelar?

Sv: välja släp thule safir eller thule excellent,,,

Med dina förutsättningar så hade jag valt en Safir.

Väga ner en Excellent är i sig inga problem men det kostar som sagt en del extra. ca 1000kr besiktning intyg 1000 - 1500.

En sak vilken vikt ligger excellenten på och till vilken vikt skall den ner till.

Sv: välja släp thule safir eller thule excellent,,,

Varför inte köpa en extra mellanvägg och en portabel sadelkammare att sätta på det släp du har? Måste vara minst krångligt...

Om släper i övrigt passar såklart...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Monkie
·
Utrustning Just nu står jag i valet och kvalet mellan några släp, som ligger i samma prisklass. Thule Horseline - ny 07:a. Hård mellanvägg (vill... 2
Svar
28
· Visningar
3 336
Senast: Rea
·
P
Utrustning Mitt släp är sålt, så idag bestämde jag mig för vad jag ska ha för nåt... Det blev ett Boj (inte så svårt val, värre vad man skulle ha... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 561
Senast: Joura
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka