Valp 2015 - del 3

Lilleman skötte sig fint! Gick lös nästan hela rundan, trots möten där jag givetvis kallade in honom och hade honom bredvid mig i fotposition.

Duktig skrutt! Märks att han snart blir ett. Ingen valp längre.

suris fick gå helt lös utan lina nu på morgonen när vi gick runt åkern
han va super duktig :banana:
men när man ska kalla in honom är han nästan helt döv när man ropar kom hit men lyssnar till 90% när man ropar hejdå och kommer som ett skott :cautious:

suris fick gå helt lös utan lina nu på morgonen när vi gick runt åkern
han va super duktig :banana:
men när man ska kalla in honom är han nästan helt döv när man ropar kom hit men lyssnar till 90% när man ropar hejdå och kommer som ett skott :cautious:

Vår stora är likadan ;) om hon inte lyssnar på kom säger jag hejdå och springer i motsatt håll och då blir det fart på henne!

Idag vaknade vi upp till snö. Igen :banghead: Vill ha vår nu, gärna igår! Så trött på snön, allt slask och så vidare haha. Men Milou är glad, han älskar snön! Gick vår vanliga morgonpromenad imorse, 5 km på 1h10min:up:
12783369_196836990683090_238767266_n.jpg

Fotograferade en ny helkroppsbild på Ebrah nu när hon blivit 8 månader gammal.
Såå, såhär ser hon ut :D Nu är hon 62cm hög och väger 20,1kg.
8-mc3a5nader.jpg

Milou har varit så jobbig ikväll haha, går runt och gnäller hela tiden trots aktivering/promenader. Står vid dörren gång på gång och gnäller, precis som han alltid gör när han behöver ut och kissa/bajsa. Problemet är bara att vi varit ute 3 gånger på en timme och han har gjort bägge :banghead: Några funderingar? Inte dålig i magen eller liknande och är precis som vanligt annars!

Milou har varit så jobbig ikväll haha, går runt och gnäller hela tiden trots aktivering/promenader. Står vid dörren gång på gång och gnäller, precis som han alltid gör när han behöver ut och kissa/bajsa. Problemet är bara att vi varit ute 3 gånger på en timme och han har gjort bägge :banghead: Några funderingar? Inte dålig i magen eller liknande och är precis som vanligt annars!
Det är nog en sådan dag bara.. Ebrah är likadan :banghead: Hon har sprungit som en tok på långpromenad, blivit ordentligt rastad, har ätit så mycket som hon velat... Men nej, hon är inte lugn ikväll. Fattar inte heller varför. Kanske hon är hungrig igen, men det borde hon inte vara.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 425
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 168
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10