Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stor Ras 13månader ung tik gravid dag58
Erfarenheter om förlossningens ev komplikationer .??
Blir man polisanmäld vid veterinär kontakt?
Det hoppas jag verkligen!Blir man polisanmäld vid veterinär kontakt?
I min värld är det planerat eftersom man har haft 58 dagar på sig att avbryta dräktigheten, spruta eller kastrera. Tror iofs att man ff kan kastrera direkt på måndag.Är tiken medvetet parad eller är det en tjuvparning? Var tiken i din ägo/vård när den parades eller har du tagit över den efteråt? (Då du vet hur långt gången dräktigheten är gissar jag den är medvetet parad?)
Anser du att slippa risken att bli polisanmäld är värt riskera tikens och valparnas liv?
Det hoppas jag verkligen!
I min värld är det planerat eftersom man har haft 58 dagar på sig att avbryta dräktigheten, spruta eller kastrera. Tror iofs att man ff kan kastrera direkt på måndag.
Jag dömer den som är ansvarig för att låta det gå så långt.Nej man kan väl inte ta bort dem om hon är i princip fullgången? Men avliva dem när de kommit.
Eftersom man så väl vet dag tror ju jag också de är planerade. Men vi vet inte hur inblandad TS varit i att hunden blev parad eller hur länge hen haft hunden. Fick hen hunden i fredags eller har hen haft hunden hela tiden spelar ju en viss roll. Samma sak om det inte är TS hund men hon vill hjälpa, fick hon reda på det igår eller för en månad sen?
Helt enkelt inte döma så hårt innan man vet.
Ja men vi vet ju inte om det är TS som är ansvarig. Och om vi leker med tanken att TS sitter med den dräktig hund - utan att det är dennes fel att det är som det är - hur fint blev svaren i den här tråden då?Jag dömer den som är ansvarig för att låta det gå så långt.
@EmmaW Finns inga som helst risker med att ta bort valpar direkt de kommer ut
Jag tycker det låter som mycket värre djurplågeri för tiken att ta bort alla valpar vid födseln än att låta henne föda och föda upp sina valpar. Grymt och hemskt att ens tänka så. Om det inte är något annat fel på henne lär hon ha lika starka moderskänslor som en 18 månaders tik ....
Det är vi människor som har satt den här gränsen för när man får para en tik. Jag sätter mig inte emot det, absolut inte, men jag tror knappast att den regeln gäller bland hundar som lever flockliv i andra länder. Kan de bli dräktiga och bära fram fostren kan de också ta hand om sina valpar.
Så väldigt konstigt och egenrättfärdigt vi människor resonerar många gånger....!
En förstfödande tik har 0 koll på vad som händer, det gäller att ta bort valparna direkt från tiken utan att hon fått lukta eller slicka på dem.Jag tycker det låter som mycket värre djurplågeri för tiken att ta bort alla valpar vid födseln än att låta henne föda och föda upp sina valpar. Grymt och hemskt att ens tänka så. Om det inte är något annat fel på henne lär hon ha lika starka moderskänslor som en 18 månaders tik ....
Det är vi människor som har satt den här gränsen för när man får para en tik. Jag sätter mig inte emot det, absolut inte, men jag tror knappast att den regeln gäller bland hundar som lever flockliv i andra länder. Kan de bli dräktiga och bära fram fostren kan de också ta hand om sina valpar.
Så väldigt konstigt och egenrättfärdigt vi människor resonerar många gånger....!
En förstfödande tik har 0 koll på vad som händer, det gäller att ta bort valparna direkt från tiken utan att hon fått lukta eller slicka på dem.
Världen vore enklare utan Disnyfiering.
Det är inte helt sant. Hormoner påverkar oerhört mycket. Jag är också av åsikten att det är bättre att tiken får behålla sina valpar och sedan kastreras.En förstfödande tik har 0 koll på vad som händer, det gäller att ta bort valparna direkt från tiken utan att hon fått lukta eller slicka på dem.
Har haft förstföderskor, både bland hundar, katter och hästar. Och det stämmer inte för fem öre det du skriver.En förstfödande tik har 0 koll på vad som händer, det gäller att ta bort valparna direkt från tiken utan att hon fått lukta eller slicka på dem.
Har haft förstföderskor, både bland hundar, katter och hästar. Och det stämmer inte för fem öre det du skriver.
I min värld är det planerat eftersom man har haft 58 dagar på sig att avbryta dräktigheten, spruta eller kastrera. Tror iofs att man ff kan kastrera direkt på måndag.
Har du haft riktigt unga föstföderskor ? Det är skillnaden. Inte ovanligt att riktigt unga inte ens klarar av att ta hand om sina avkommor, lämnar dom osv. Givetvis gör inte alla det, men vissa saker kommer med mognad och ålder. Händer precis samma sak i naturen att många "djurbarn" dör pga att deras mamma är förstföderska och inte tar hand om avkomman.Har haft förstföderskor, både bland hundar, katter och hästar. Och det stämmer inte för fem öre det du skriver.