Valp och höjd på säng

Silver Girl

Trådstartare
Jag har köpt en ny säng och en valp kommer hem i början av oktober. Skulle ni vänta med att sätta på benen på sängen och ha den låg tills valpen blivit lite större?
Hunden ska få sova i sängen.

Jag har köpt en ny säng och en valp kommer hem i början av oktober. Skulle ni vänta med att sätta på benen på sängen och ha den låg tills valpen blivit lite större?
Hunden ska få sova i sängen.
Beror väl på vad för valp/ras :)

Jag har rätt hög säng, men mindre hundar - valparna sover i sängen. Jag har dock extra skydd första tiden i form av vadderat täcke på golvet där ingen matta finns. Ifall att ;) Har två valpar hemma nu, som är 11 veckor (och knappt 3 kg tunga). Dom hoppar inte ner själva, utan jag lyfter ner dom på morgonen.

Det är en golden retriever.

Jag hade inte plockat bort benen på befintlig säng, men nu när den kommer utan funderar jag på att vänta med att sätta dit dem. Jag har endast huvudändan mot väggen så det finns tre håll att ramla av åt.

Det är en golden retriever.

Jag hade inte plockat bort benen på befintlig säng, men nu när den kommer utan funderar jag på att vänta med att sätta dit dem. Jag har endast huvudändan mot väggen så det finns tre håll att ramla av åt.
Samma som på min då :)
Men ska du än då skaffa en ny säng så kan du ju lika gärna vänta med att montera benen om det är en sådan säng :)

Jag har små hundar så jag har inga ben på min säng, blev så trött på att plocka upp, sätta ner, plocka upp, sätta ner... Skulle nog väntat med att sätta på benen på sängen, stor skaderisk om valpen ramlar ner och landar fel också :)

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 076
Senast: bollen__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 530
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 093
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 395
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈