Bukefalos 28 år!

Valp som kliar sig

B

blondi3958

Våran valp har börjat klia sig överallt på kroppen :crazy:
Han har lite mjäl i pälsen men inte lika mycket som förr.
Har badat han med Dermocan 1 några gånger, men det blir inte bättre :crazy:
Vad skall jag göra?
Har ni några bra kurer?
 
ring till veterinären och hör efter vad som kan vara fel. kanske en allergi kan vara på gång också.
 
Köp A-vitaminolja i djuraffären (typ polarolja). Valpar har ofta brist på A-vitamin och det påverkar huden.

Det värsta man kan göra är att sätta valpen på t ex antibiotika eller kortison (som många veterinärer vill om de inte hittar något fel), de sänker immunförsvaret och antibiotika till valpar ökar bevisat mottagligheten för allergier.

Prova annars att byta foder, det kan också hjälpa.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 615
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 971
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
797
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp