Bukefalos 28 år!

Valp som spyr

ankic

Trådstartare
Min 5-månaders valp har spytt upp maten i 3 dagar. Hon är glad och pigg, dricker, bajsar och kissar normalt.
Hon håller på att få nya tänder, kan det ha någon inverkan? Det har varit en ganska jobbig tid, alla tänder har lossnat samtidigt och nu spricker de nya upp.
Hon har ingen feber,men har strulat lite med maten de sista veckorna .
Vi har även haft det lite jobbit här hemma, dödsfall i släkten( begravning, tömning av lägenheten till den avlide ) Så funderar om lilla vovven kan ha lite stressmage just nu, vi är ju stressade och även om vi försöker vara lungna för både barnen och djuren så finns ju stressen där.
Om hon spyr upp lunch målet så kontaktar jag veterinär,
 
Sv: Valp som spyr

Hur har det gått sen igår?

Framför allt små hundar och valpar blir snabbt uttorkade. En vuxen hund ger man ingen mat på 24 timmar. Däremot ska den ha obegränsad tillgång till vatten. När det gäller valpar bör man rådfråga veterinären ganska omgående, det beror på valpens ålder och storlek hur länge man ska hålla upp med maten och enbart ge vatten. Om även vattnet kommer upp igen, så måste man åka in akut oavsett när på dygnet det är.
 

Liknande trådar

G
Hundhälsa Min 7 månaders valp Iris började kräkas i måndags em, då kom frukosten upp. Sedan fick hon kokt ris på kvällen och verkade bli piggare...
Svar
2
· Visningar
2 687
Senast: Genesis
·
Övr. Hund Min åtta månaders valp har nu spytt två nätter i rad. Han har inte spytt på dagen, och verkat lika pigg som vanligt. Det är slem som...
Svar
8
· Visningar
2 410
Senast: Mysgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp