Skruven är 25 m och lite likt en valp hage, hade inte tänkt vattna mer än 5 min. Dina idéer är nog bättre. :)
 
Har någon en bra lista på saker som ska införskaffas till valpen? Te.x leksaker o mat osv tänker jag. Svara gärna :)
 
Skruven är 25 m och lite likt en valp hage, hade inte tänkt vattna mer än 5 min. Dina idéer är nog bättre. :)

Skillnad på en skruv och lekhage är framför allt högre skaderisk. Säg att valpen rusar i full fart och kopplet tar slut, det blir ett jätteryck för hundens nacke om man tex bara har halsband. Kopplet kan hamna runt och över valpen i en salig röra vilket kan leda till brutna ben bla.

Kan du inte ha valpen lös så håller jag med om valphage.
 
Vår hund flyttade hit nån dag efter midsommar -17, han är född i april -17. Han stannade kvar lite längre hos uppfödaren då vi alltid är iväg på midsommarafton.

Han vistades enbart i trädgården hela sommaren , ca 2000 kvm och mycket ojämn terräng. Jag gjorde en operation i september -17 och först då började vi gå promenader på ca 1 km. Valpen hade orkat mer absolut men inte jag. Finns många fördelar med att ha valpen lös första tiden, framför allt så lär ni känna varandra utan ett koppel emellan som lärt kan styra hunden.
 
Har någon en bra lista på saker som ska införskaffas till valpen? Te.x leksaker o mat osv tänker jag. Svara gärna :)
Mat får du tips av uppfödaren om. Följ det.

Leksaker hittar du vart efter. Olika hundar gillar olika saker. Men någon tuggleksak och tuggben för de kliande tänderna kanske.
Filt eller bädd där den kan vila.

och så kompostgaller. Väldigt användbart
 
Ok, min vattning brukar inte ta mer än 5 min max och har funkat utmärkt med Siri men ok. :/ Hur brukar du göra i såna situationer? Skriv gärna :)

Staket runt trädgården är guld värt när man har hund. Då kan ytterdörren/altandörren stå öppen och både ni och hundarna kan gå ut och in utan att vara rädda för att hundarna ska springa iväg eller bli påkörda. Finns staket hade jag inte brytt mig om valpen rusade runt i trädgården.
 
Det verkar som att valp hage är det bästa alternativet i det här fallet. Hur stor valp hage ska jag ha till en bichon havanese? Vill helst inte att valpen ska skada sig för att komma ut. :(
Staket runt trädgården är guld värt när man har hund. Då kan ytterdörren/altandörren stå öppen och både ni och hundarna kan gå ut och in utan att vara rädda för att hundarna ska springa iväg eller bli påkörda. Finns staket hade jag inte brytt mig om valpen rusade runt i trädgården.
Har ganska stor tomt så det kan bli svårt att ha staket runt hela tomten, ska ha staket runt altanen om det hjälper?
 
Det verkar som att valp hage är det bästa alternativet i det här fallet. Hur stor valp hage ska jag ha till en bichon havanese? Vill helst inte att valpen ska skada sig för att komma ut. :(

Har ganska stor tomt så det kan bli svårt att ha staket runt hela tomten, ska ha staket runt altanen om det hjälper?
Jag blir alltid lika förvånad över människor som har hund och bor i hus med trädgård men inte har åtminstone en hage åt hundarna.
En vän till mig har haft hundar hela livet bor på landet men går ut med dom i koppel bara (inget staket eller hage åt dom)
Så svårt kan det väl inte vara att åtminstone göra en inhägnad med kompostgaller?
 
Jag blir alltid lika förvånad över människor som har hund och bor i hus med trädgård men inte har åtminstone en hage åt hundarna.
En vän till mig har haft hundar hela livet bor på landet men går ut med dom i koppel bara (inget staket eller hage åt dom)
Så svårt kan det väl inte vara att åtminstone göra en inhägnad med kompostgaller?
Grejen är att min tomt är väldigt stor, så det blir väldigt svårt att om ringa hela. Har staket runt altanen om det hjälper? Annars kan jag alltid skaffa en valp hage? 👍
 
Grejen är att min tomt är väldigt stor, så det blir väldigt svårt att om ringa hela. Har staket runt altanen om det hjälper? Annars kan jag alltid skaffa en valp hage? 👍
Var en allmän tanke bara.
Jag har inte med att göra vad andra gör är bara förvånad över att man har hund år efter år utan att kunna ha den ute i trädgården sommartid.
Jag springer in och ut hela tiden på sommaren dörren står öppen är ett självklart val för mig att ha staket om man inte bor på avlägsen gård 😅
 
Grejen är att min tomt är väldigt stor, så det blir väldigt svårt att om ringa hela. Har staket runt altanen om det hjälper? Annars kan jag alltid skaffa en valp hage? 👍
Jag skulle dela av en bit av trädgården med kompostgaller. Kanske från altanen och sen ut en bit så att valpen kan kissa på gräset. Just när den behöver gå ut tidigt på morgonen eller evtl på natten så är det skönt att bara öppna altandörren och låta valpen springa ut för att kissa. Så behöver du inte vara rädd för att den springer iväg och behöva gå ut själv.
 
Tyckte bara att det var en bra idé med valp hage. :) Kommer nog att ha det
Var en allmän tanke bara.
Jag har inte med att göra vad andra gör är bara förvånad över att man har hund år efter år utan att kunna ha den ute i trädgården sommartid.
Jag springer in och ut hela tiden på sommaren dörren står öppen är ett självklart val för mig att ha staket om man inte bor på avlägsen gård 😅
:)
 
Jag skulle dela av en bit av trädgården med kompostgaller. Kanske från altanen och sen ut en bit så att valpen kan kissa på gräset. Just när den behöver gå ut tidigt på morgonen eller evtl på natten så är det skönt att bara öppna altandörren och låta valpen springa ut för att kissa. Så behöver du inte vara rädd för att den springer iväg och behöva gå ut själv.
Låter också som en superbra idé :) Ska testa det.
 
Känner likadant :heart
Det är ju bara att köpa kompostgaller tex, ett sett med 4 stycken kostar 99 kr på biltema. Superenkelt,jag skulle aldrig vilja ha valp om jag inte hade kunnat släppa ut den själv varannan timme för att kissa 🤗
På den här sidan dömer ingen utan ger tips och råd.:)
 
Grejen är att min tomt är väldigt stor, så det blir väldigt svårt att om ringa hela. Har staket runt altanen om det hjälper? Annars kan jag alltid skaffa en valp hage? 👍

Vi har också stor tomt då vi bor på en aktiv gård. Vi valde att sätta staket runt själva trädgårdsytan på ca 2000 kvm. Man behöver inte stängsla in allt, tipset är ovan med kompostgaller en bit ut från verandan tycker jag låtr toppen.
 
Grejen är att min tomt är väldigt stor, så det blir väldigt svårt att om ringa hela. Har staket runt altanen om det hjälper? Annars kan jag alltid skaffa en valp hage? 👍
Hur då svårt? Vi har en hektar som är helt inhägnad och dessutom delad på mitten. Så staket runt om och tvärs igenom. Tog ett par dagar typ och kostade inte så mycket.

Sen kan man ju faktiskt ta en mindre del att hägna in. Antingen en enkel och flyttbar eller en med stolp
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 653
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 624
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp