Valpar och låtsasvalp

Madeleinem

Trådstartare
Hej! Har en tik som fick sina valpar för 1 v sedan. Nu igår adopterade hon även ett gosedjur, hur bör jag hantera det? Hon blir väldigt orolig när jag tar bort det.
 
Jag hade också låtit henne ha det, så länge hon inte riskerar att kväva de riktiga valparna med det, eller hellre tar hand om gosedjuret än dem.
Särskilt förstagångsmammor kan vara lite överväldigade av alla hormoner och allt nytt och vet inte riktigt hur de ska förhålla sig till det. Antagligen kommer hon snart självmant lämna "extravalpen". Om du behöver ta bort den, så ge henne någon riktig valp att fokusera på och hjälp henne hålla rätt fokus. En pipande riktig valp lär smälla högre än en i textil😁.

Håll koll på att hon inte visar tecken på livmoderinflammation bara, ibland ger det extra stök med hormonerna.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 473
Senast: Mabuse
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
381
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 429
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min valp som nu är 7 månader upplever jag som väldigt åksjuk. Vi har inte åkt så mkt men varje gång så kräks han och dreglar som jag vet...
Svar
9
· Visningar
491
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp