Valphagar och valplådor!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Moonshine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 8 559
M

Moonshine

Skulle vilja se era valphage och valplåda!

Alla, upp med bilder nu!:)

Har själv ingen hund, så kan ej visa:(

Sv: Valphagar och valplådor!

Valplåda har jag ingen till min chihuahua. Hon har en kattigloo som har en kant. Valparna är så små så de kommer inte över kanten de första veckorna i alla fall. När de blir lite större, 4-5 veckor, flyttar de in i en valphage. Igloon hänger med förstås. Hagen är vanligt kompostgaller.

Såhär ser det ut hemma hos oss när vi har chihuahuavalpar:
normal_Scanned_001.jpg

normal_12kullen4.jpg

Söt din hund var:D:D
Var köpte du den??

Hon är inköpt när jag bodde på Irland, så hon kommer från en irländsk uppfödare som heter Nancy Derwin. :) Hon är nog världens tuffaste, men fulast tecknade chihuahua. :) :angel: :love:

har ingen bild, men jag har satt ihop en SJ pall med kragar som jag klätt i vaxduk (skiva i botten förståss)

det är till en dvärgpudel, och valparna bör kunna vara där de första 4 veckorna tror jag

Här ser man en liten del av min valplåda vid senaste kullen;

1255054820_resized.jpg

Formplywood som är skruvat till en rektangulär form, och där i har jag antingen en BIA-bädd eller madrass, och valplådan är gjort efter deras största mått. Där i får dom plats i 3-4 v, beroende på kullstorlek. Efter detta får dom ett helt rum att bo i.

stoltmamma.jpg
[/IMG]
så här har jag gjort.. med vaxduken på en sj pall

Lite OT men håller kompostgaller chihuahuavalpar instängda? Hade gissat på att de får plats att smita igenom.

Lite OT men håller kompostgaller chihuahuavalpar instängda? Hade gissat på att de får plats att smita igenom.
Mina håller sig inne i alla fall. Det är någon valp som försökt klämma sig igenom, men de brukar ju vara 4-5 veckor när de flyttar in där så deras huvuden är för stora för att de ska få plats genom gallret.

Jag har galler från Hornbach, men jag antar att de ser ungefär likadana ut oavsett vart de kommer ifrån.

Så här såg våran valplåda ut, fungerade kanon!
Mycket mjukt i bottnen:)
denna bodde de i tills de lärde sig gå i princip, den står nämligen i ett rum där de fick gå fritt sedan.. Mellan rummet och köket hade vi en vanlig barngrind med fastsatt nät på.. gick kanon, då de även kunde hänga med på vad som hände..

31107099.jpg

31107101.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 641
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka