Vandring med hund (övernattning hotell)

Jag, min mor och hunden vandrade förra året utanför Borås på Hyssnaleden. Otroligt vacker natur. Vi lyxvandrar vilket innebär att vi vandrar där vi kan köpa till ryggsäck med matpaket (man kommer dit dag ett, hämtar ryggsäck med god mat och kaffe, vandrar, lämnar in ryggsäcken på kvällen. Dag två likadant :angel: Smidigt). Vi bodde i Hyssna och hade både tillgång till bubbelpool och trerättersmiddag på kvällen.

I år vandrade vi på Österlen och utgick från brösarp. Också fint men jag föredrar den skog som var kring Hyssna istället för Skånelandskap. Men ändå fint. Samma princip med ryggsäck och trerättersmiddag och tillgång till spaanläggning även här :D

Vill också slå ett slag för Grövelsjön. Finns allt från hotell till självhushållning vid Sjöstugan tex. Sjöstugan är en suverän utgångspunkt för dagsturer.
Grövelsjön är en favorit sedan barnsben :love:.

Även jag har vandrat i Grövelsjön. Bodde på Lövåsgårdens fjällhotell. Nu har jag ju inte hund, men vet att det finns hundrum. Restaurang med serveringstillstånd, bastu och badtunna finns.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill jättegärna ut och vandra med Tinja någon gång. Drömmen vore att åka till Norge, vandra bland bergen och sedan ta en båt ner... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 055
Övr. Hund Visst är det några här som har vandrat med hund och vill dela med sig av sina bästa tips och sina värsta not-to-do? Jag planerar för en... 2
Svar
21
· Visningar
1 922
Senast: Mearas
·
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
6 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka