Vi delar upp men jag bar maten senaste turen. De äter ungefär 4-500 gram per dag. Hittills har de inte haft regntäcken.

Sjukt imponerande att du får ner allt det i en 36 liters. :eek:

Jag är lite förvånad själv faktiskt. :D Men jag tror att det beror på att jag har väldigt små kläder och inte så många ombyten med mig. Jag har inklusive det jag bär på mig: tunna shorts, vandringsbyxor, tre par trosor, fyra par strumpor, en ylleskjorta, en minimalistisk regn-/skaljacka, ett linne, en t-shirt, sport-bh, underställ att sova i + till nöds använda som förstärkningsplagg, regnhatt, mygghuva, vantar och mössa.

Jag är i packartagen nu och kan lägga upp en bild senare.
 
Det här kan ju förefalla som en omöjlig ekvation, men nu ska jag börja packa in sakerna i 36-litersryggsäcken. Det som inte finns med på bild är en regnjacka, en parmesanost, en bit salami och ett paket lufttorkad skinka.
F348CBD0-AB39-44ED-9318-9A5643A4678B.jpeg
 
Jag behöver hundar som äter mindre eller något...
Alltså. Jag skulle kanske klara mig på en 50L ryggsäck när det är varmt ute, men 36L... Förstår inte hur det kan vara möjligt! Och nä, inte heller jag har jättemycket kläder med, bär tältet utanpå ryggsäcken osv.

Ska jag vara ärlig så är den lite väl full för att det ska kännas helt bra. Jag har inte tidigare packat för fem nätter i den och den extra maten (och möjligen de två vinflaskorna) gör att 45 liter eller rent av 50 liter hade varit perfekt.

Sambon bär både tält och kök. Hade jag burit det själv så hade jag behövt 50 eller 65 liter.
 
Jag fattar inte heller hur du fick plats i 36-liters ryggsäck. Men å andra sidan ser din ryggsäck typ lika stor ut som min. Nån måste vara felmärkt. :p

Den är ganska långsmal, så man lastar på höjden snarare än på bredden. Jag tycker att det är bra eftersom en bred/djup ryggsäck lätt känns obalanserad när man som jag är rätt liten.
 

Liknande trådar

Äldre Jag funderar på att ge mig ut på en fjällvandring, tanken är att vara bort en vecka, 5 dagar vandring och 1 dag dit och en dag hem. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 006
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp