JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
vänja av föl vid 3 månaders ålder
Träning
Trådstartare
Trådstartare
prince77
Startdatum
Startdatum
22 Jun 2004
Svar
Svar
26
Visningar
Visningar
2 248
Ja, jag tycker det låter helt idiotiskt att betäcka ett sådant sto.. Nästa ggn kanske hon bara kan ha det vid sidan i ..typ 2 (!!)månader.. Vad gör du då?
Då blir det ju helt plötsligt ett ÄNNU STÖRRE problem.
Mitt råd är att skaffa en annan avelsmärr som klarar att ha fölet vid sidan i 6 månader utan krux!!
Och låt denna gammeltanten få pension.
Vi skillde av våran vid 2 års ålder
nja. såå länge vill jag absolut inte ha kvar mamman
Varför inte?
För oss funkade det utmärkt, och det resulterade i en STARK individ (fölet)
Inte mycket hon är rädd för den jäntan
Det låter som att fölet skulle bli VÄLDIGT mammigt och inte såå självständigt...
Ja inte vårat iallafall.
Jättestabil somsagt
för att det är en försäljningshäst och ingen häst vi ska behålla
Hästvård
Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad.
Mitt sex månader gamla...
2
3
Avel
Halloj!
Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Hundträning
(OBS! Långt inlägg)
Hej!
Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2
3
Hästmänniskan
Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Bästa länet för häst?
Hästmänniskan Hakar på övriga, kolla in Östergötland samt områden runt Skara och Skövde :)
AbCdE
43 minuter sedan
Födda 2022
Avel Igår var Bob på genrep inför unghästtestet. Första gången på bortaplan, förutom skoning i särbons stall, han var väldigt spänd men...
Robina
Idag kl 06:02
Svar: 544
Visningar: 79 158
Avel