Vanlig repgrimma eller med dubbla knutar?

Ronjiislove

Trådstartare
Hej!
Jag ska köpa ny repgrimma till min häst, men jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa en vanlig eller en med dubbla knutar. :confused:

Jag har en vanlig just nu, dock så sticker min nordis ibland med den. Har försökt träna bort i paddock, men där är hon jättelyhörd....
så frågan är om jag ska pröva med dubbla knutar? och isf med eller utan fläta på nosryggen? Ngn annan som har de? Som haft samma problem? :crazy:

PS. Hon är svart, ska jag satsa på rött (m ledrep osså) eller gå naturell? DS ;)

Sv: Vanlig repgrimma eller med dubbla knutar?

Jag tycker repgrimman med dubbla knutar är ganska svår att göra finlir med och jag tror att nordisen drar om hon vill oavsett vilken grimma du har. Så jag skulle köpt en vanlig.

Jag har just nu en egenknuten vanlig, tunn (gjord av flaggstångssnöre) som hon sticker med ibland. Gör en repgrimma med dubbla knutar handhjälperna starkare? Behöver man ta mindre i repet då?:crazy:

Jag har en från Parelli, tycker de är en av de bättre på marknaden. Köp inte någon billig repgrimma från typ börjes eller hööks, de funkar inte.

Nej en grimma med dubbla knutar gör inte grimman starkare den trycker bara på fler ställen så hästen kanske upplever att det är mer press på den eller hur man ska säga.
Det är enorm skillnad på en riktig repgrimma och en gjord i flagglina så jag skulle köpa mig en riktig. De flesta bra är inte dyrare än 2-300.

Det är enorm skillnad på en riktig repgrimma och en gjord i flagglina så jag skulle köpa mig en riktig. De flesta bra är inte dyrare än 2-300.
Håller verkligen med om de! Hade haft billiga sladdriga innan men hittade en obetydligt använd silvertip repgrimma på Tradera så slog till. Skillnaden var väldigt stor

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka