Vanligt bett Westernbett?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare sanna____
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 889
S

sanna____

Vad är det för skillnad på vanligt bett och ett Westernbett?

Sv: Vanligt bett Westernbett?

För min del är det ingen skillnad på just tränsbett.. det som skiljer sig är ju om man menar tränsbett respektive stång.

Westernbetten är offtast mkt tunnare .

Westernbett är oftare mera anatomiskt utformade än vanliga tränsbett tycker jag och ligger därför bättre i hästarnas munnar. Sen är de flesta westernbett väldigt tunna. Vanliga tränsbett finns oftast i flera olika tjocklekar från de väldigt tunna till riktigt tjocka.
Det viktigaste är att hästen trivs med bettet, sen fom det är western eller engelsk modell på det tycker inte jag spelar någon alls roll.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
510
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka