Väntans tider

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 387
  • Visningar Visningar 110 593
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider

I kväll 20.47 kom änligen vårat underbara stoföl :love: efter en ganska jobbig förlossning...fick hjälpa henne ut och när hon kom hade hon syrebrist...men hämtade sig fort å ville upp direkt :) sedan var det problem med att få stoet att acceptera att hon ville dia. Fick mjölka ur henne först men sedan har det gått bättre å bättre... :D nu är det en trött,glad å stolt jag som ska krypa till kojs i två timmar...om jag kan sova nu då :)

Lycka till ni andra som står på tur :) Håller tummarna för er...

Å vad kul, skönt att det gick bra till slut!!! Grattis!

Ingenting i natt. Börjar bli riktigt orolig nu. Vad är det som händer el inte händer???

:confused: :confused: :confused:

Vad mycket har hon gått över??? Jag hade en som gick över 27 dagar...det kändes lääääänge :crazy:

Menar du allvar att jag skall behöva säga söndagsfölis ännu en vecka :mad: ;) Det kommer skall du se. Ha tålamod.

Tack! Nu tar hon ordentligt hant om sin lilla kicka...sååå duktig...båda är pigga å utvilade nu...hon är så söt! Lägger in bilder så fort jag får tid...

Va??? Undrar om fölis har tänkt sig att bosätta sig därinne för evigt! Nejdå, du ska se att det kommer idag på dagen istället :rofl:

Mitt förra sto fick 4 föl.

Första= 346 dygn- hingst
Andra= 353 dygn- hingst
Tredje= 355 dygn- sto
Fjärde 362 dygn- hingst

Så ta det lugnt......

349:e dygnet här, och inte något föl än. men nu börjar juvret se ut att vara ganska välfyllt, men inte några vaxproppar. Jag fattar inte hur jag ska klara av att åka till Stockholm onsdag, torsdag.

//Jenni

Hon är på 354 dygn idag....

Hon var ju inte så jättetjock när vi köpte henne. Hon såg inte ett dugg dräktig ut i mitten av oktober. Så vi UL:ade henne.

Jag bytade mitt förra sto mot en hingstunge och fick denna dräktiga på köpet. Nu var min kompis där igår i ett annat ärende. Hon bjöd slaktvärdet för mitt sto, i så dålig kondition var hon. Hade ett bytesvärde på 25 tusen för ett halvår sedan. :cry:

De andra hästarna var i fint skick, de dräktiga som drog in pengar. Så man kan ju undra hur mkt mat mitt nuvarande sto har fått under våren och sommaren, eftersom de inte trodde att hon heller var dräktig.... :cry:

Hallå hjälp!!!!

Kan mitt sto vara på gång och föla?
Hon har fått ett vit slemmigt slem därbak och svansen står åt siden hela tiden. Juvrena är fyllda vilket dom har varit i 2 veckor nu... Det har även kommit fram en gulaktig hinna på dom. Vad tror ni kan det vara på gång???? Slemmet har kommit nu under förmiddagen??? :crazy:

Ja jag kan väl skriva jag med.. Nu på fredag kommer vet ut och kollar om hon ärdräktig elle rinte.. kan han inte avgöra via handen så åker de iväg ett litet blodprov och väntans tiden blir nån vecka längre*stamp i marken* :crazy:

Hoppas innerligen att hon ÄR dräktig allt tyder dock på de dock så kan amn ju inte va 100% säker..
Hon har ite brunstat någe i år fasten alla andra stona i hagen går å skvätter för fullt nu. Hon har gått upp lite och hon har lite mjölk i spenarna!
Dock har jag hört att vissa ston kan produsera mjölk utan att vara dräktiga sk fejk mjölk

Hon är betäkt med Saigon och beräknas föla mitten av Aug typ 15;de om hon nu är dräktig

Senast ändrad av en moderator:

hm. tricky....
Mitt ena cobsto producerar fortfarande "mjölk" (tror hon iallafall :D )fast hon vandes av från sitt föl december 2003 :o :smirk:

Hjälp!
Mit sto är inne på 309 dagen och jag såg häromdagen att anus och slida står ut mer en vad det gjort förut. Kan det vara så att fölet vänt sig till rätt läge? Hon började fylla mjölk för drygt en månad senad, har nu ganska mycket(är fortfarende gulaktigt)

Vad tror ni fölning innan beräknad datum eller?

Hej!
Angående stora föl efter Weltman, jag vet inte om det allmänt är så, mitt föl efter Weltman vägde bara 35 kg och var inte stor när han föddes, trots jättetjockt sto.
/MVH gismo

Hm ja knepigt värre. Hon tog sig inte med Briar så hoppas hoppas verkligen att de tog sig nu. Det visade tomt på 16 dagars. dock kunde inte vet hitta ena äggstocken så ja 100% svar kunde ej ges!

Mitt sto är inne på 292 dagen.
Jag känner kraftiga sparkar. Det är så hela magen rör sig.
Har kännt sparkar länge länge.
Vad kan det bli hingst eller sto.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Freazer
·
Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: corzette
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu startar jag en dagbokstråd. För nu måste jag ha nånstans att skriva av mig, för att inte explodera av nervositet. Efter att ha...
Svar
17
· Visningar
2 414
Senast: saltakatten
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka