Väntans tider

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare moschan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 698
M

moschan

Nu 8 månader efter det att min gamla hund har gått bort. Är det dax att skaffa en ny. Har hemma en 7 år gammal weaten. Planen nu är att skaffa en Hovawart. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa. Positivt eller negativt! :)

Sv: Väntans tider

En av mina bästa vänner har hovawart. En jättehärlig kille på drygt 1 år nu. Dessa hundar lämpar sig för bruks, de måste aktiveras på något sätt.
De är ju ganska stora och starka, men har man bra lydnad på dem (som med alla andra hundar) är det inget problem.

Har hört att en del kan vara väldigt "spökiga" runt året, har stött på en sån hund i arbetet, men jag har inte träffat sådär överdrivet många heller.

Sv: Väntans tider

En ras som jag anser ha fått lite "sällskapshundsrykte" och det helt felaktigt. Det är en hund som vill jobba och behöver få jobba för att både må bra och bli en trevlig hund.

Har en del skärpa i sig som behöver få utlopp på rätt sätt.
Annars är de väldigt trevliga och roliga hundar att träna med.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 563
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Vi har en nu elva år gammal amstaff som vi adopterade för strax under två år sedan. Fantastisk hund, världens snällaste. Alltid...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Dundeyr
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 703
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka