Bukefalos 28 år!

Vanvårdad häst avlivades

Sv: Vanvårdad häst avlivades

Sanslöst att folk kan "ta hand om" sina djur på det här sättet. Det är så man mår fysiskt illa bara av att läsa om det stackars djuret. Antar att det är många med mig som får dåligt samvete bara av att man t ex inte hinner motionera sina hästar någon dag. Då har hästarna ändå fått ordentligt med mat och kontroll att de mår bra flera gånger om dagen samt varit ute i hagen minst 8 timmar/lösdrift. Hur skulle jag må om jag lämnade mina djur utan tillsyn eller tillräckligt med foder? Fullständigt otänkbart!
 
Sv: Vanvårdad häst avlivades

Visst blir man ledsen när man läser sånt:cry: Men man vet inte bakgrunden till hur detta kunde hända... Jag får ju samvetskval när mina hästarna får stå inne pga dåligt väder o så finns det hur många hästar som helst som står ute för ingen kan/orkar/vill bry sig. Hoppas andra hästar som står ute nu får omvårdnad, för många klarar det hur bra som helst, många går ju på utegång o det går ju att få det att funka mycket bra. Synd det skulle sluta så.....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Kristina Borgs häst Ibbe blev snabbt sjuk och någon veterinär fanns inte tillgänglig. Det hela slutade med att familjen själva fick ta...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst hittades på onsdagskvällen svårt skadad i en hage i Malmbäck i Nässjö kommun. Hästen var så svårt skadad att den senare fick...
2
Svar
31
· Visningar
3 190
Senast: Enya
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Luleå kommun vanvårdade sin häst till den grad att den inte längre kunde gå. Veterinär fick avliva hästen i boxen och nu...
Svar
4
· Visningar
1 075
  • Artikel
Hästnyheter En påkörd häst gjorde att väg 100 mellan Höllviken och Vellinge stängdes av i båda riktningar. Veterinär och djurambulans larmades till...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 803
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp