Var är westernfolket? Snackistråd?

Nu är jag anmäld till min första träning. Ska bli sjukt kul, men ändå lite nervöst. Jag kommer ju inte göra något gott intryck precis. :angel: 😂 Jag vet inte vad jag ska göra med all överbliven tygel och jag tycker att det är konstigt att hon stannar när jag lägger på båda benen samtidigt. Hon ska ju gå fram då!
 
Nu är jag anmäld till min första träning. Ska bli sjukt kul, men ändå lite nervöst. Jag kommer ju inte göra något gott intryck precis. :angel: 😂 Jag vet inte vad jag ska göra med all överbliven tygel och jag tycker att det är konstigt att hon stannar när jag lägger på båda benen samtidigt. Hon ska ju gå fram då!

Vad roligt! Tränar gör man ju för att bli bättre!
Förstår precis din förvirring kring att hästen stannar när du lägger på båda benen. Brukar skratta lite när icke westernryttare sitter upp på min häst och han knappt går framåt. 😅

Jag tycker den här vintern varit tuff och har min första träning för året om ca 2 veckor. Skäms lite över vår (icke befintliga) form men tänker att vi kan ju inte vara ensamma om att vara otränade. :angel::bump:
 
Jag tycker den här vintern varit tuff och har min första träning för året om ca 2 veckor. Skäms lite över vår (icke befintliga) form men tänker att vi kan ju inte vara ensamma om att vara otränade. :angel::bump:
Min märr är inte i någon racingform precis. Mer köttbulle. :D
 
Jag hade min första träning i lördags. Red två pass. Det gick jättebra mot vad det gör hemma och jag fick en massa bra tips. När det kommer till att driva så kommunicerar ju jag och hästen inte riktigt samma språk där än, men jag fick rådet att bara låta henne vara och så får hon väl bryta av ur galoppen och så får jag fatta en ny galopp helt enkelt.

Mer att arbeta på, men kul att jag hittade fler knappar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp