Sv: var börjar man leta?
ja tänk om det fungerade så bra
var för ett tag sedan med o kollade på en tjejs sadel, den var för stor för hästen, för lång för hästen och ca 1,5 str för stor för tjejen som dessutom borde ha en djup sadel i stället för en halvdjup.
jag var med upp till sadel provaren o ifråga satte. och då påstod hon att sadeln som rullade runt på hästen även med spänd sadelgjord att den passade bra.. på min åsikt om att ryttaren inte fick stöd inte kom ner i sadeln o att den var för stor, var svaret hon hade inte kunnat se så noga det är svårt när folk har täckjacka!
dessutom fanns det ingen möjlighet att byta in sadeln, utan den var speciellt anpassad så det så!
jojjo tjena vad jag litar på vissa sadelutprovare. visst finns de de som kan på sina fem fingrar, men många är bara ute efter att sälja sadlar. denna skulle jag inte skicka min värsta fiende att prova sadel hos, trots den fina hemsidan mm.
Jag tror man ska be sin tränare om man har den möjligheten vara med eller annan kunnig person, för vissa vill bara sälja en sadel, ryttaren spelar minde roll.
vet en lessen tjej som betalar ett lån på en sadel som passar varken ryttare eller häst.
till TS
trivs hästen med sadeln så kolla bara att du får samma bomvidd, och prova en stl större, just wintec brukar vara ganska lätta att forma sig efter häst anläggnings ytorna. be att få låna hem en stl större, lägg under ett vit scabrak eller en vit handduk så du ser anläggnings ytorna
vinkevink