Var finns mina skor?

Ni som tipsar om Dr. Martens.
Halkar ni inte runt i dom? Slår typ ihjäl mig varje vinter 😅 älskar dom annars!
Jag upplever att det är bättre grepp på is än på hårdpackad snö om inte annat :angel: Men ja, väldigt hala! Vill dock inte använda några andra kängor heller, haha!
 
Ni som tipsar om Dr. Martens.
Halkar ni inte runt i dom? Slår typ ihjäl mig varje vinter 😅 älskar dom annars!
Fast de som tipsat om Dr Martens har ju tipsat om jodhpursvarianten och den ser ju ut att ha en helt annan sula. Eller är det den som du också talar om?
 
För att kunna gå på vinterväglag så är materialet i sulan mer avgörande än mönstret.
Gummi bra, plast dåligt är huvudprincipen.
Absolut.

Blundstone var förr helt hopplöst hala på vintern. Numera är de helt OK.

/travat runt i Blundisar de senaste 30 åren
 
Ah, tänkte inte så långt :) jag har kängan.
Det finns ju dock flera jodphurs-modeller från Dr. Martens, vissa har en likadan sula som kängorna och vissa har en tunnare.

Rent generellt har jag upplevt att Martens inte är särskilt hala när de är nya, det är när de fått några år på nacken och sulan hårdnat som de blir lite "farliga", typ som gamla bildäck. :)
 
Fast de som tipsat om Dr Martens har ju tipsat om jodhpursvarianten och den ser ju ut att ha en helt annan sula. Eller är det den som du också talar om?

Mina har en tjock gummisula och tänkte inte på att de var hala förra året.
Dr. Martens Leonore heter dom, men finns ofodrade också (de fodrade är dock så varma och sköna).

36797
 
För att kunna gå på vinterväglag så är materialet i sulan mer avgörande än mönstret.
Gummi bra, plast dåligt är huvudprincipen.
Håller med du. Mina Duberry joddisar är gamla som gatan, kostar som en "nära-döden-upplevelse", har inte särskilt grov sula men har ändå gott grepp. Att de sen är vattentäta är en trevlig bonus.
 

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
749
Senast: skiesabove
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
602
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
677
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd...
2
Svar
24
· Visningar
2 021
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp