Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl ungefär lika mycket gödsel, men det hamnar någon annanstansVi har en container som hyrs genom avfallsbolag i kommunen, och ska börja ha gödselmask i den för att få ner mängden i vinter. Men hästarna går fortfarande på bete så i dagsläget är det inte mycket gödsel.
Vilka regler som gäller beror på var i landet du bor och kan dessutom variera beroende på var i kommunen man bor.Container eller ej?
Hur gör ni? Hur många hästar har ni?
Har läst någonstans att har man 2 får man sprida ut? Vad gäller för 3 eller 4 st?
Oj!! Galet!Senaste stallet var från början för fyra hästar, men i o med nya regler för gödselhantering gick det ner till två, om vi inte ville betala extra för container..
Vi hade aldrig problem då gödseln inte ens hann hinna börja brinna innan kolonilottsägare i närheten bad att få hämta, till slut körde de in på stallägarens gård mitt i nätterna och hämtade från gödselstacken, bakom stallet. Då använde vi ändå spån, som alla är paniskt livrädda att använda i odlingar.Vi blev tvungna att stänga av vägen, vid infarten så de var tvungna att ringa stallägaren o boka tid. För det kändes olustigt.
Oj!! Galet!
Det förstår jag. Folk måste väl kunna meddela och fråga i tid innan och inte bara klampa påSenaste stallet var från början för fyra hästar, men i o med nya regler för gödselhantering gick det ner till två, om vi inte ville betala extra för container..
Vi hade aldrig problem då gödseln inte ens hann hinna börja brinna innan kolonilottsägare i närheten bad att få hämta, till slut körde de in på stallägarens gård mitt i nätterna och hämtade från gödselstacken, bakom stallet. Då använde vi ändå spån, som alla är paniskt livrädda att använda i odlingar.Vi blev tvungna att stänga av vägen, vid infarten så de var tvungna att ringa stallägaren o boka tid. För det kändes olustigt.
Container eller ej?
Har läst någonstans att har man 2 får man sprida ut? Vad gäller för 3 eller 4 st?
Jag har två hästar och har platta. Bonden som vi bor granne med tömmer den gratis och tycker att det är en win win situation vilket jag håller med om. Han får gödsel gratis och jag får tömt gratis. Jag hinner aldrig fylla den plattan innan han tömmer trots att jag också mockar hagen varje dag då det är en gammal ladugårdsplatta med bra mycket mer kapacitet än vad jag behöver. Tömmer gör han varje vår.Container eller ej?