Sv: Var hitta barockkallblodstravare?
Mitt inlägg är borta, var ej menat som smygannons.
Men det finns uppfödare som säljer även som ridhästar. Flertalet av de uppfödare som finns gör faktiskt det om man frågar.
Visserligen går hästarna helst till trav - och travfolket är ju också beredda att betala större summor för välstammade unghästar (antagligen är det så att ridmänniskorna utgår från att de ändå kan få en avdankad travare för 10 ´ - så varför betala det tredubbla/fyrdubbla......

), men som sagt, det skadar aldrig att fråga.
Vad man ska kolla efter.... Tja jag är väl av den åsikten att det som är viktigast är personlig lämplighet - personkemi. Passar man ihop med sin häst så brukar arbetet vara både roligt och givande. Och det är ju poängen.
Kallblodstravare finns i så många olika typer. Jag tycker att de allra flesta har sina fördelar som ridhästar. Man ska kanske vara lite extra noga att kolla ryggen på hästar man tittar på, det finns en del svaga ryggar som är både långa och svankiga. Men ibland hittar man hästar som har något lång rygg och ändå är väldigt starka - där behöver inte den långa ryggen var en nackdel.
De allra flesta kallblodstravare - oavsett olikheter i typ - har några saker gemensamt och det är att de brukar vara
1 Väldigt smidiga och rörliga
2 Ha stor integritet, något som ger både utstrålning men också åsikter...
3 Ha
urkraft i sin kropp och sina rörelser. Gillar man detta är rasen rätt
Inlägget är ändrat av moderator, pga gälllande forumregler.
Hänvisning till andra hästsidor, vare sig med eller utan annons- och diskusisonsforum, ska EJ göras i inläggen. Det finns både annonsforum och diskussionsforum här på bukefalos, som även kan användas till diskussion om barockhästar och annonsering efter barockhästar.